IoT és VR megoldások is nyertek a Vodafone Digitális Díjon

IoT és VR megoldások is nyertek a Vodafone Digitális Díjon

IoT és VR megoldások is nyertek a Vodafone Digitális Díjon

még több IoT

3 perc

Megvannak a 15 millió forint összdíjazású Vodafone Digitális Díj nyertesei. A 6 tagú zsűri 144 pályamű közül 8 nyertest hirdetett. Három kategóriában díjazták a legjobb pályaműveket.

A Digitális Díjjal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy olyan kész innovációkat találjon és jutalmazzon, amelyek egy-egy fontos társadalmi ügyre adnak választ. A rendkívül magas számú pályamunka 40 százaléka magánszemélyektől, 20 százaléka vállalkozásoktól és startupoktól, 40 százaléka pedig nonprofit szervezetektől érkezett.

„Connecting for Good – ez a Vodafone Alapítvány mottója, és ennek mentén célunk, hogy a mobiltechnológiai megoldásokat a társadalom szolgálatába állítsuk.  A Digitális Díjat is azért alapítottuk, hogy megtaláljuk és ösztönözzük azokat az innovátorokat, akik e törekvésünkben partnereink lehetnek” – mondta Amanda Nelson, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója.

A Digitális Társadalmi Szervezetek kategóriájában társadalmi felelősségvállalást szolgáló projektekkel lehetett pályázni. Ebben a kategóriában egy nyertest hirdettek.

A díjazott a „Hulladék-vadász – a legapróbb önkéntes” pályázó. A Jövő Öko-Nemzedéke (JÖN) Alapítvány nyertes applikációjával arra ösztönöz, hogy mindannyian részesei legyünk egy tisztább, egészségesebb jövő kialakításának.

A Digitális Család kategóriában a családok életében felmerülő legkülönbözőbb kihívásokra választ adó megoldásokat vártak a szervezők. A pályázatok között akadt intelligens segélyhívó, virtuális tréner és szolgáltatási platform is.

  • 1. helyezett: BankZee Családi Bankolás Pilot. A BankZee Kft. a családok pénzügyi tudatosságát fejlesztő mobilbank alkalmazásával és okosperselyével nyerte meg a versenyt.
  • 2. helyezett: PregnaScan – Várandós gondozást támogató telemonitoring rendszer. Az E-Medlab Hungary Kft. telemonitoring rendszere lehetővé teszi a gyermeket vállaló családok számára az otthoni mérések elvégzését.
  • 3. helyezett: Intelligens CO vészhelyzeti segélyhívó. Dobrai Tibor IoT-alapú vészhelyzeti segélyhívó eszköze veszély esetén SMS-ben riaszt, így csökkentve a szén-monoxid által okozott halálesetek és mérgezések számát.

A Digitális Gyerekek kategóriában olyan megoldásokkal lehetett nevezni, melyek a gyermekek életét, tanulását, fejlődését támogatják. A pályázatok között volt applikáció, chatbot, illetve IoT, VR és AR technológiát alkalmazó megoldás is.

  • 1. helyezett: OncoVR: Erdős Sándor innovációja a tartósan kórházban fekvő gyermekek mindennapjait teszi színesebbé VR (virtuális valóság) technológiával.
  • 2. helyezett: Útramanó mesélő városi mobilalkalmazás. A Plukkido Kft. GPS alapú mesemondó mobilalkalmazása az autóban utazó gyermek számára az út menti látnivalókhoz társít szakemberek által írt meserészleteket.

A zsűri két különdíjast is kihirdetett

A Day-to-day Kids applikáció a nevelőszülőket és az állami gondoskodásban élő gyermekeket támogatja különböző játéktippekkel. A Kurbli Kft. SBrick adapterei pedig a különféle Lego vezérlések eszközeinek vegyes használatát teszik lehetővé, ezzel támogatva az iskolai robotprogramozási oktatást.

„Bízunk benne, hogy a nyertesek támogatásával hozzájárulhatunk a társadalmi jót szolgáló digitális innovációk továbbfejlesztéséhez, illetve ahhoz, hogy ezek minél több emberhez eljuthassanak” – mondta Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország vezérigazgató-helyettese és az alapítvány kuratóriumi tagja.

A zsűri tagjai

  • Solymár Károly Balázs, infokommunikációért felelős helyettes államtitkár, Innovációs és Technológiai Minisztérium;
  • Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország vezérigazgató-helyettese;
  • Mártha Imre, a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának elnöke,
  • Kisgergely Kornél, a Hiventures vezérigazgatója,
  • Puskás András, a Budapest Bank kockázatvállalásáért és működtetéséért felelős vezérigazgató-helyettese,
  • Fábián Sára, a Vodafone Magyarország Alapítvány Digitális Kórházi Angyala.