Új távlatokat nyit az MI-alapú távdiagnosztika

Kapcsolódó cikkek

Új távlatokat nyit az MI-alapú távdiagnosztika

Mesterséges intelligencián alapuló távdiagnosztikai megoldást mutatott be a Vodafone és az Innomed

egészség

3 perc

A Vodafone Magyarország okostelefonokkal és SIM-kártyákkal támogatja az Innomed Medical Zrt.-t, hogy elősegítse telemetriás EKG-rendszerük széles körű terjedését. A digitális megoldás révén a páciensek kezelőorvosai távolról, okoseszközeik segítségével tudják ellátni a betegfelügyeletet, lecsökkentve ezáltal a szívbeteg, illetve szívműtéten átesett páciensek kórházi ellátási idejét. Az eszköz működését a Vodafone egy különleges sajtóesemény keretében, a magyar jégkorong-válogatott játékosainak közreműködésével mutatta be a nagyközönségnek.

Technológiai vállalatként a Vodafone Magyarország az elmúlt években számos alkalommal segítette digitális megoldásaival az egészségügy fejlődését, illetve támogatott innovatív, az egészségügy digitalizációját célzó megoldásokat. Ennek keretében hosszú ideje működik együtt az Innomed Medical Zrt.-vel. Korábban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal közösen az első, 5G hálózaton keresztül továbbított nagyfelbontású röntgenfelvételhez nyújtott szakmai és technológiai segítséget 2020 novemberében a társaságnak.

A többéves partnerség most egy újabb állomáshoz érkezett: az Innomed megoldásának széles körű lakossági és egészségügyi használatát és az adattovábbítás zavartalanságát a Vodafone Magyarország okostelefonokkal és SIM-kártyákkal támogatja.

Ez a távdiagnosztika területén újdonságnak számító megoldás egy telemetriás EKG-rendszer, amely szívbeteg, illetve szívműtéten átesett betegek digitális betegfelügyeletére jelent megoldást. Egy páciensekre rögzíthető, 7 gramm súlyú, mesterséges intelligencián alapuló eszköz folyamatosan monitorozza és diagnosztizálja a viselőjét, akiről klinikai minőségű, sok csatornás EKG-t rögzít és továbbít a kezelőorvosok számítógépére.

Új távlatok a digitális betegfelügyelet és remote monitoring terén

A rendszer egy klasszikus őrzőközponthoz hasonlóan folyamatosan megjeleníti a beérkező adatokat és riasztásokat, továbbá pontosan megadja a páciens helyzetét egy térképen. A kezelőorvosok ennek köszönhetően távolról képesek ellátni a betegfelügyeletet, jelentősen lerövidítve ezáltal a betegek kórházi ellátásának idejét.

„Mi a Vodafone-nál hiszünk az összekapcsolt, digitális társadalomban, ahol az adatáramlás megkönnyíti és teljesebbé teheti az életünket. Rendkívül büszkék vagyunk, hogy ezúttal egy olyan forradalmi megoldást támogathatunk, mint az Innomed távdiagnosztikai rendszere. Lenyűgöző mérnöki és orvosi teljesítmény áll mögötte, amely meggyőző bizonyítéka annak, hogy a digitális alapú ismeretek és fejlesztések az egészségügy kihívásaira is megoldást jelenthetnek” – fogalmazott dr. Orbán Anita, a Vodafone Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese.

„Elkötelezettek vagyunk a kiváló minőségű termékek, valamint a folyamatos kutatás-fejlesztés iránt. Küldetésünk, hogy az általunk előállított magas minőségű orvostechnikai eszközök a megfelelő időben rendelkezésre álljanak, pontos és megbízható információt nyújtsanak az orvosok számára, ezáltal hozzájárulva az életminőség javításához. A Vodafone az ötletkatalizálástól a piacbevezetésig partnerként segíti munkánkat. Digitális szolgáltatásainak és megoldásainak köszönhetően a közös elgondolások mentén kifejlesztett telemetrikus rendszer – kilépve a kórházi környezetből – immáron a mindennapi életben, lakossági felhasználásra is alkalmas, legyen szó sportról, idősgondozásról vagy rehabilitációról” – mondta Dévai Endre, az Innomed Medical Zrt. elnöke.

Az eszközt a két vállalat rendhagyó módon, a magyar jégkorongválogatott játékosainak közreműködésével mutatta be a nagyközönségnek 2022. január 24-én a Tüskecsarnokban megrendezett sajtóeseményen. A játékosok egy rövid mérkőzésen játék közben magukon viselték a készüléket, hogy az a sporttevékenység következtében változó szívműködésüket (például a megemelkedő pulzusszámot) megfigyelhesse. Az eszköz által rögzített adatokat a helyszínen jelenlévők élőben, kivetítőn követhették, így betekintést nyerhettek a rendszer felhasználói felületébe.