A biztonságosabb eszközök kulcsa a szoftverben rejlik

A biztonságosabb eszközök kulcsa a szoftverben rejlik

A biztonságosabb eszközök kulcsa a szoftverben rejlik

biztonság

2 perc

Már áttekintettük, hogyan fejlődik és lesz egyre népszerűbb az okosotthon a különböző adatelemzési megoldások alkalmazásával. De vajon hogyan bízhat a lakó a háztartási eszközeiben, ha azok könnyen feltörhetőek? A gyártóknak erre a kérdésre kell választ találniuk.

A különféle háztartási berendezések gerincét mindig is a hardverek alkották, ha a fogyasztó haladni akart a korral, be kellett szereznie az adott árucikk újabb változatát. Az IoT-cégek is tisztában vannak mindezzel, ezért a hardvereket olyan szintre fejlesztették, ahonnan nehéz még tovább haladni, így itt az ideje, hogy kifinomult, előrelátó szoftverrel is előrukkoljanak.

Hová fejlődik idén az okosotthon?

2016-ban tehát várhatóan a hardveres frissítések testreszabott szoftveres szolgáltatásokkal is kiegészülnek, aminek eredményeképpen a felhasználói élmény még inkább személyre szabottá válik. A fogyasztók pedig úgy élhetnek az új lehetőségekkel és juthatnak hozzáadott értékhez, hogy mindeközben nem kell lecserélniük már meglévő hardvereiket. A kifogástalan hardver viszont önmagában nem elég – az innovatív szoftver egész egyszerűen kötelező –  összegezte a Next Web.

Szoftveres védőpajzs

Egyes felmérések szerint a felhasználók 71%-a tart attól, hogy az intelligens otthoni berendezéseken keresztül hozzáférhetnek adataihoz. Ez ráadásul sokkal jobban zavarja őket, mint az „okostechnológia” bevezetéséhez kapcsolódó költségek. A csatlakoztatott termékek számának növekedésével és a szoftverek fejlődésével párhuzamosan egyre több privát adat jut el az IoT-cégekhez, így 2016-ban még több biztonsági és adatvédelmi funkcióra lesz szükség.

Az Oort okosmegoldásokkal foglalkozó cég alapítója és vezérigazgatója, Radek Tadajewski szerint a 128 bites titkosítást biztosítani kell minden készülék és az eszközök közötti kommunikáció során egyaránt.

Ha megvan a megfelelő szintű védelem, akkor kulcsfontosságú, hogy a vállalatok megfelelő hatékonysággal is kommunikálják mindezt. 2016-ban tehát sok izgalmas változás történhet, ehhez azonban a cégek részéről megfelelően kidolgozott elméleti és gyakorlati háttérre, valamint a felhasználók átgondolt tájékoztatására is szükség van, a „jó” megoldások önmagukban még nem elegendőek.

Forrás: The Next Web