Digitális lemaradásban vannak az üzleti vezetők
Digitális lemaradásban vannak az üzleti vezetők
2019. február 04.
A Digital Transformation Index szerint a fejlődő piacok, így India, Brazília és Thaiföld a leginkább fejlettek digitálisan.
- Világviszonylatban a vállalkozások mindössze öt százaléka tekinthető digitális vezetőnek – 2016 óta nincs fejlődés ezen a téren.
- A válaszadók 91 százalékát gátolják az olyan akadályok mint az adatvédelem és a biztonság, a szabályozási környezet változása vagy a munkaerő hiányos felkészültsége.
- A top beruházási területek az elkövetkezendő három évben az IoT-technológiák, a kiberbiztonság és a multi-cloud környezetek.
A forradalmi technológiák töretlen terjedése ellenére a Dell Technologies legújabb felmérése azt mutatja, hogy számos vállalkozás digitális átalakulási programja még mindig gyerekcipőben jár. Ezt bizonyítja, hogy az üzleti vezetők 78 százaléka szeretné, ha a digitális átalakulás elterjedtebb lenne a vállalaton belül. A társaságok valamivel több mint fele (51%) gondolja úgy, hogy öt év múlva nehezen tud majd megfelelni a vásárlók igényeinek, és majdnem minden harmadik (30%) még mindig aggódik amiatt, hogy lemaradnak a versenyben.
A Dell Technologies az Intellel és a Vanson Bourne-nel együttműködve a közép- és nagyvállalati szektorban világszerte összesen 4600 üzleti vezetőt – igazgatókat és felsővezetőket – keresett meg, hogy értékeljék vállalataik erőfeszítéseit az átalakulás területén.
A tanulmány kimutatta, hogy a digitálisan fejlődő piacok a legérettebbek – világviszonylatban első helyen India, Brazília és Thaiföld áll. Ezzel szemben a már fejlett piacok elmaradást mutatnak: Japán, Dánia és Franciaország érte el a legalacsonyabb pontszámot a digitális érettség terén. Emellett a fejlődő piacok jobban bíznak abban, hogy a digitális jövő a javukra, és nem a kárukra válik majd (53%), szemben a fejlett országokkal (40%).
Lemaradásban
A Digital Transformation Index második kiadása az első, 2016-os kutatásra épít. A kétéves összehasonlításból jól látszik, hogy az előrehaladás lassú, és a cégek nem képesek tartani a lépést a változások intenzív ütemével. Míg az átalakulást befogadók aránya nőtt, a digitális vezetők körében nem történt változás. Tízből majdnem négy vállalkozás (39%) még mindig a két digitálisan legkevésbé érett csoportba tartozik.
„A közeljövőben minden vállalatnak digitális szervezetté kell alakulnia, és a felmérés eredményei szerint a többségnek addig még hosszú utat kell megtennie. A szervezeteknek korszerűsíteniük kell a technológiáikat, hogy kivehessék a részüket a digitális átalakulás teremtette példátlan lehetőségekből. Itt az ideje lépni” – mondta Michael Dell, a Dell Technologies elnök-vezérigazgatója.
Az átalakulás és a bizalom korlátai
Az üzleti vezetőket bizalmatlanság jellemzi, és 91 százalékuk tartósan akadályoztatva érzi magát. A kutatás szerint a sikeres digitális átalakulás öt legelterjedtebb akadálya:
- adatvédelmi és biztonsági szempontok (2016-ban még az ötödik helyen állt);
- a költségvetés és a források hiánya;
- a vállalaton belüli szakértelem és gyakorlat hiánya
- szabályozási és jogszabályi változások (2016-ban még a kilencedik helyen állt);
- fejletlen digitális kultúra.
A válaszadók fele véli úgy, hogy a következő öt évben cégének nehéz lesz bizonyítania a megbízhatóságát. Egyharmaduk nem bízik benne, hogy megfelelnek majd az előírásoknak – például a GDPR-nak. Háromból egy válaszadó pedig nincs róla meggyőződve, hogy vállalata gondoskodna a munkavállalói és ügyfelei adatainak védelméről.
A digitális jövőre vonatkozó tervek
A vezetők válaszai a tervekre vonatkozóan viszonylag egységesek, és fogokozott hangsúlyt helyeznek a munkaerő, a biztonság és az informatikai háttér fejlesztésére. A válaszadók 46 százaléka növeli házon belül a digitális szakértelmet, például programozói képzésekkel az alkalmazottaknak. Ez komoly előrelépés a 2016-os 27 százalékhoz képest.
Top technológiai beruházási területek az elkövetkező egy-három évben:
- kiberbiztonság,
- IoT-technológiák,
- többfelhős (multi-cloud) környezetek,
- mesterséges intelligencia (AI),
- számításközpontú megközelítés.