Mit hozott a koronavírus-járvány a digitális oktatásban?

Kapcsolódó cikkek

Mit hozott a koronavírus-járvány a digitális oktatásban?

Mit profitáltunk a kényszerhelyzet szülte digitális oktatásból?

IoT Podcast

1 perc

Jövő héten elvileg becsengetnek az iskolákban. Azt nem tudjuk, meddig mehet a tanítás a szokott keretek között, az viszont biztos, hogy az eddiginél több digitális eszközt használnak majd a tanárok.

A teljes adást itt hallgathatja meg:

Sokan rájöttek: bizonyos feladatokhoz passzol a digitális tér. Az IoT Zóna műsorban annak néztünk utána, hogy vajon mennyit tanultunk a tavaszi félév tapasztalataiból.

A Digitális Jólét Program oktatási szakértője szerint az egyik legfontosabb változás, hogy mind a pedagógusok, mind a tanulók lényegesen több digitális eszközt használnak, és ez a digitális kompetenciafejlesztésben egy hatalmas előrelépés.

„Egy európai felmérés tapasztalata, hogy a tanárok több mint 60%-a most használt először digitális technológiát a távtanítás megvalósítására vagy a tananyag ilyen módon történő átadására. Ez azt jelenti, hogy az elmúlt pár hónap a digitális kompetencia és a digitális eszközök fejlesztésében nagyobb ugrást jelentett, mint korábban több évnek a fejlesztése. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy maga a vírushelyzet jó, mert rengeteg nehézséget és problémát okozott. Viszont az az aspektusa, hogy a diákok és a pedagógusok megtanultak másképpen információt, ismeretet átadni, ez a tapasztalat az életben, a munkaerőpiacon is rendkívül fontos lesz” – összegezte Horváth Ádám.

Hallgassa meg a Trend FM-en elhangzott interjút!