Ventic: összefogás az okosautós fejlesztések piacán

Ventic: összefogás az okosautós fejlesztések piacán

Ventic: összefogás az okosautós fejlesztések piacán

autó

3 perc

A német autókonszern és az IoT-megoldásokkal foglalkozó Aeris új közös cége a VW következő generációs Car-Net rendszerért felel. A fejlesztés várhatóan a márka 2020-as modelljeinek többségébe bekerül – ígéri a cég. Emellett a közös vállalat segítségével lehetővé válik a csatlakoztatott technológia személyre szabott megközelítése is.

A Ventic létrehozásával a német autógyártó – azáltal, hogy minden egy fedél alá került – a technológiát bizonyos járműmodellekre vagy régiókra szabhatja, miközben a különbségek ellenére is megmarad az egyetlen Ventic-technológiai platform, melynek alapvető flexibilitása révén az új üzleti modelleket mások is integrálhatják. Ez adja a V2X (vehicle-to-everything), a jármű és minden egyéb közti kommunikáció alapját – jelezte közleményében Abdallah Shanti informatikai igazgató.

A V2X ezenkívül a későbbiekben is hasznos lehet. A Car-Net rendszer továbbfejlesztett változata például lehetővé teszi, hogy a felhasználó megváltoztassa a hozzáférési szabályokat. Ez különös jelentőséget kap autómegosztás vagy új közlekedési szolgáltatások esetén, amelyeknek az „agyát” a Car-Net adja majd.

A mindennapok szintjén, a Venticnek köszönhetően a rendszerbe „lendületesebb” felhasználói interfész kerülhet, a működést pedig beépített felhőtámogatás segíti. Az okosautós technológia a jövőben olyan szintet érhet el – legalábbis, ha a VW tervei megvalósulnak –, hogy a folyamatos online kapcsolatban létező jármű már nemcsak szimplán a közlekedést szolgáló eszköz, hanem gyakorlatilag egy négy kereken guruló számítógép lesz.

A V2X mindenek felett

A Vehicle-to-everything kommunikációs rendszer a jármű és más dolgok közti, bármelyiküket érintő információk cseréjét jelenti. A rendszerbe többféle specifikus kapcsolat tartozik:

  • a V2I (vehicle-to-infrastructure) a gépjárműnek az infrastruktúrával,
  • a V2N (vehicle-to-network) az internethálózattal,
  • a V2V (vehicle-to-vehicle) más járművekkel,
  • a V2P (vehicle-to-pedestrian) a gyalogosokkal,
  • a V2D (vehicle-to-device) a készülékekkel,
  • míg a V2G (vehicle-to-grid) az elektromos hálózattal való kommunimációját jelöli.

A technológia segítségével a jármű már nemcsak a más autók és az infrastruktúra adataira támaszkodhat, hanem a felhőből is kaphat információkat. Ez a rendszer jelenleg az autókba integrált 4G LTE mobil adatátviteli eszközöket használja az autógyártó központi szerverével történő kapcsolatteremtésre.

A szerver összegyűjti és rendezi a bejövő információkat és ellenőrzi hitelességüket. Ha meggyőződött arról, hogy megfelelőek az adatok, akkor továbbítja őket az adott környéken közlekedő járműveknek.

A V2X kommunikáció akkor is hasznos lesz, ha az utakat vegyesen használják majd az önvezető autók és az emberi sofőrök. Mivel az utóbbiak viselkedése kiszámíthatatlanabb, az önvezető autók a kapott üzenetek segítségével jobban megérthetik, mire készül az emberi sofőr, és így fel tudnak készülni rá még azelőtt, hogy például saját szenzoraik jeleznének.

Forrás: