Kizárólag a kamera is elég az önvezetéshez?

Kizárólag a kamera is elég az önvezetéshez?

Kizárólag a kamera is elég az önvezetéshez?

autó

2 perc

Minél több, annál jobb – ez a gyakori szemlélet, ha az önvezető autók szenzoraira gondolunk. Legbiztonságosabbnak a többféle érzékelőt – kamerákat, radart, LIDAR-t és ultrahangot – ötvöző rendszerek tűnnek. És az is fontosnak tartott, hogy több legyen belőlük, hogyha az egyik rendszer meghibásodna, a többi elirányíthassa az autót.

Az Intel által tulajdonolt Mobileye viszont máshogy látja. A Las Vegas-i CES 2020 expó nulladik napján jelent meg a videó arról, ahogy a kizárólag 12 fedélzeti kamerával felszerelt önvezető autójuk mintegy 20 percig navigál Jeruzsálem utcáin, közben bonyolult közlekedési helyzeteket megoldva.

A videón a kocsi áthalad közlekedési lámpa nélküli nagy kereszteződéseken, sávot vált, és szűk utcákon vezet esetenként akár 64 km/órás sebességgel, miközben kerülgeti a gyalogosokat is.

Kell-e többféle érzékelő?

A chipeket előállító és a gépi látással operáló rendszereket fejlesztő cégek azon versenyeznek, kinek a termékével működjenek a jövő sofőr nélküli járművei. A most bemutatott teszt azért is különleges, mert míg más gyártók általában többféle típusú szenzor kombinálásával érik el, hogy a járgány „lássa” a környezetét, addig a Mobileye pusztán kamerás technológiára támaszkodik. A 2D felvételeket alakítja át 3D modellé.

Az Intel izraeli központú önvezető üzletága azt állítja, ez segít az autonóm rendszernek a környezet jobb érzékelésében. Az adatok feldolgozását két, a sofőr nélküli üzemmódra kifejlesztett EyeQ5 chipjük végzi. A fejlesztők szerint az így szerzett információk akár radar- és LIDAR-rendszerekkel kombinálva is használhatók.

Nem csak a Mobileye bízik ennyire a kamerákban. A kifejezetten LIDAR-ellenes Elon Musk szerint a kamerákat és radart használó szisztémák erős AI szoftverrel megspékelve, feleslegessé teszik a lézeres érzékelést.

Forrás: