Újabb állomás az önvezető buszok fejlesztésében
Újabb állomás az önvezető buszok fejlesztésében
2021. május 30.
A Flowride.ai a négyes szintű autonóm vezetésre képes autóbuszokhoz készült platform.
Az ADASTEC platformját úgy tervezték, hogy az év minden napján a nap 24 órájában működjön, az állandóan változó, sokszor szélsőséges időjárási körülmények között is, amikor szükség van a Teledyne FLIR hőkameráinak használatára is.
A különböző beépített szenzorokkal felszerelt hőkamerák is támogatják a biztonságos, autonóm járműrendszer kialakítását. A fejlesztés a tervezők szerint jól használható az olyan vegyes környezetben, ahol más járművek, kerékpárosok és gyalogosok ugyanazon az úton közlekednek.
Az ADASTEC integrált hőkamerák elsődleges célja az esetlegesen veszélyeztetett úthasználók jobb észlelése és biztonságának javítása – nemcsak az utakon, hanem például a buszmegállókban is. A kapcsolódó szenzortechnológia segít a gyalogosok könnyebb megkülönböztetésében és osztályozásában akkor is, ha részben takarják őket a közeli járművek vagy a városi tereptárgyak.
Mit tud a hőérzékelés?
A hőkamerák éjjeli látóképessége akár négyszer magasabb a hagyományos fényszórókénál. Ezen felül képesek a hő és az infravörös fény észlelésére is – függetlenül attól, hogy mi állítja elő vagy tükrözi vissza azokat. Mindez nagy segítség lehet rossz látási viszonyok vagy nagy kontrasztok esetén. Például éjszaka, árnyékos körülmények között, szürkületkor vagy napfelkeltekor, de erős napfénynél vagy a fényszórók visszatükröződésekor is.
A hőérzékelő eszközöket nem vakítják el más aktív érzékelők – például a LIDAR vagy a radar –, és köd, füst vagy por esetén is hatékonyan alkalmazhatók.
A flowride.ai platform két Teledyne FLIR hőkamerával rendelkezik. Az egyik a busz elején, a másik a jobb oldal végén található. A kamerák képesek érzékelni a gyalogosokat, a kerékpárosokat, a buszhoz közelítő állatokat, valamint a közeli megállókban és zebráknál várakozó embereket is.
Az így nyert információkat egyesítik a RGB (látható fény) kamerák, a LIDAR, az ultrahangos szenzorok és a radarok adataival. Ezzel biztosítva, hogy az adott helyzetben a legmegfelelőbb biztonságos döntéseket lehessen meghozni.
A fejlesztőcég a törökországi haszongépjármű-gyártóval, a Karsannal együttműködve integrálta a flowride.ai platformot az ATAK elektromos buszokba.
Forrás: