Kevert valósággal a nagyobb repülésbiztonságért

Kevert valósággal a nagyobb repülésbiztonságért

Kevert valósággal a nagyobb repülésbiztonságért

IoT Podcast

2 perc

A koronavírus miatt térdre kényszerült a légi ipar jelentős része – az utasszállító repülőgépek a Földön pihentek, és várták, hogy visszatérhessenek a turisták. Ugyanakkor paradox módon egyes ágazati szereplők profitáltak is a pandémiából, mert a meglehetősen konzervatív iparágban robbanásszerűen elindultak a különböző digitalizációs fejlesztések. Ebbe a sorba illeszkedik az AerinX, amely a kevert valóság bevetésével teszi hatékonyabbá a mérnöki munkafolyamatokat.

A teljes adást itt hallgathatja meg:

A gépek csúcstechnológiával való átvizsgálását támogatja a magyar startup rendszere. Fejlesztésük okosszemüvegeket is alkalmazó repülőgép-inspekciós megoldás, amely a karbantartó mérnökök munkáját segíti, jelentős időt takarít meg számukra például az adminisztráció esetében, és csökkenti az emberi hiba lehetőségét. A kevert valóság (MR) alapú megoldásuk a légi járművek külső felületi átvizsgálásában hozhat jelentős előrelépést a rendkívül szigorú protokollokkal dolgozó iparágban.

„Fontos kiemelni, hogy a repülőgépipar egy konzervatív iparág, hiszen pontosan a repülésbiztonság miatt nagyon nehéz megváltoztatni a meglévő folyamatokat. Talán ez is volt az egyik oka annak, hogy néhány évvel ezelőttig nem voltak annyira nyitottak az újabb innovációkra a szektor szereplői – például a karbantartás területén. Beszélhetünk légitársaságokról, független karbantartó vállalatokról, lízing- vagy éppen üzemeltető cégekről. Viszont azt is érdekes látni, hogy a koronavírus-járvány hogyan változtatott ezen a hozzáálláson. Úgy látjuk, hogy a covid-helyzet katalizálta a digitalizáció iránti igényt” – mondta a Trend FM műsorában az AerinX kommunikációs vezetője.

Hanyecz Imre hozzátette: az elmúlt időszakban felismerték a szereplők, hogy most van itt a lehetőség, hogy elkezdjék az újabb digitális technológiákat kipróbálni és bevezetni. Egyrészt azért, mert a légi személyszállítás világszinten nagy károkat szenvedett, rengeteg repülőgép a földre kényszerült, és hónapokig egy helyben álltak a gépek. Másrészt az áruszállító cargo forgalom a covid ideje alatt is nőtt világszinten. Mindezek munkát adtak a karbantartó cégeknek, de egyúttal arra is volt lehetőségük, hogy elkezdjenek innoválni.

„Nyilván akik előre tekintenek, vagy előre próbálnak menekülni, és 5-10 vagy akár 15-20 éves távlatban gondolkodnak, azok elérkezettnek látták az időt, hogy most kezdjenek ilyen beruházásokba. Ez majd akkor fog megtérülni, amikor újra a régi szinteken, tehát 2019-es vagy azt megközelítő szinteken lesz majd világszerte a légi forgalom. Ehhez a jóslatok szerint a mostani állás alapján még néhány év szükséges” – tette hozzá a kommunikációs vezető.

További részletekért hallgassa meg az IoT Zóna műsorát!