Dubaji repülőgép-karbantartó céggel szerződött az AerinX

Dubaji repülőgép-karbantartó céggel szerződött az AerinX

Dubaji repülőgép-karbantartó céggel szerződött az AerinX

gyártás

3 perc

A magyar légiipari startup új partnere az Egyesült Arab Emirátusokbeli VD Gulf.

A high-tech repülőgép-karbantartó (MRO) megoldások piaca iparági szakértők szerint a tavalyi 606 millió dolláros (csaknem 200 milliárd forintos) szintről dinamikusan növekedve 2030-ra meghaladhatja majd az 1,8 millárd dolláros volument (540 milliárd forintot). Mindez éves szinten átlagosan több mint 11%-os folyamatos bővülést jelent.

A koronavírus-válság a repülőgép-karbantartó ipar szereplőit még inkább arra ösztönzi, hogy hatékonyságnövelő digitális megoldásokat vezessenek be. Jelentős versenyelőnyre tehetnek szert ugyanis azok a vállalatok, amelyek a légi közlekedés globális újraindulását követően hatékonyabb és korszerűbb szolgáltatást tudnak kínálni partnereiknek.

Az AerinX első termékével, a repülők külső átvizsgálását támogató ún. kevert valóság (MR) alapú szoftveres megoldásával a karbantartómérnökök munkáját támogatja. A cél, hogy lényegesen gyorsabbá, megbízhatóbbá és pontosabbá tegyék a karbantartási folyamatokat.

A saját fejlesztésű szoftver jelentős kutatás-fejlesztési projekt keretében született meg, a technológia mára piacéretté vált, így a magyar techcég meg is kezdte a termék nemzetközi bevezetését. Ennek fontos állomása a közelmúltban Dubajban megvalósított többhetes pilot projekt volt, melynek keretében az AerinX a VD Gulf repülőgép-karbantartó vállalatnál tesztelte éles ipari körülmények között a rendszer működését.

A pilot olyannyira sikeres volt, hogy az arab öbölbeli cég újabb együttműködésre kérte fel a magyar informatikai vállalkozást, így a két fél partneri megállapodást írt alá.

Felpörgetnék a globális terjeszkedést

„Számításaink szerint szoftveres megoldásunk használatával egy 10 hangárhellyel rendelkező karbantartó cég átlagosan 400 nap hangárkapacitást és csaknem 10 ezer mérnöki munkaórát képes megtakarítani éves szinten. Ezzel pedig évente akár 4 millió dollár plusz profitra tehet szert. Nagy öröm számunkra, hogy saját fejlesztésű technológiánkat már két komoly regionális szereplőnél is eredményes pilot projekt keretében tesztelhettük, hiszen hazai stratégiai partnerünk mellett a dubaji VD Gulf-nál is sikeres Early Adopter Programot valósítottunk meg a közelmúltban. Így mindkét vállalattal folytatjuk együttműködésünket” – hívta fel a figyelmet az AerinX társalapító-ügyvezetője.

A társaság további nemzetközi vállalatokkal is előrehaladott tárgyalásokat folytat, melynek keretében hamarosan az Egyesült Államokban, Hong Kong-ban és az Európai Unióban is megkezdhetik high-tech megoldásuk bevezetését egy-egy meghatározó piaci szereplőnél. „Célunk, hogy év végéig mintegy fél tucat nemzetközi partner használja már éles körülmények között rendszerünket” – tette hozzá Kiss Antal Bence.

A cég a globális piaci terjeszkedés gyorsítása érdekében nemzetközi iparági befektető részvételével tőkebevonásra készül, melynek előkészítését már megkezdte a magyar informatikai vállalkozás.  

A válság sem törte meg a digitalizációs hullámot

A koronavírus-válság számos iparágban felpörgette a digitalizációt, igaz ez a repülőgép-karbantartásra is. A szegmens szereplői már a pandémia kirobbanását megelőző néhány évben is egyre intenzívebben valósítottak meg informatikai fejlesztéseket, és keresték a hatékonyság-növelő technológiai megoldásokat. A vírus-helyzet pedig ezt még inkább fokozza.

Az MRO-szektor által használt szoftveres megoldások piaca a jelenlegi mintegy 7 milliárd dollárról (2100 milliárd forint) 8 milliárd dollárra (2400 milliárd forint) nőhet 2025-re szakértők szerint. A szektorban olyan óriásvállalatok töltenek be meghatározó szerepet, mint az IBM, az SAP, vagy a GE Aviation. Mellettük azonban egyre több kisebb, agilis, innovatív cég lép be a piacra saját fejlesztéssel főként az IoT, a mesterséges intelligencia, a Big Data, a blockchain, vagy a kevert, kiterjesztett, illetve virtuális valóság területén.