Önvezető Toyota: őrangyal és robotsofőr

Kapcsolódó cikkek

Önvezető Toyota: őrangyal és robotsofőr

Önvezető Toyota: őrangyal és robotsofőr

autó

1 perc

A japán autógyártó is bemutatta első sofőr nélküli modelljét: a cég egyik korábbi luxusdarabját szerelték fel különböző szenzorokkal, hogy felismerje az akadályokat.

Kaliforniában, a Prius Challange Event keretében mutatta be a Toyota Research Institute (TRI) új, önvezető tesztautóját. A mérnökök a korábban is piaci forgalomban elérhető Lexus LS 600hL-t szerelték fel LIDAR-ral, radarral, kamerákkal és többféle szenzorral, hogy biztonságosan felismerje az úton lévő tárgyakat és a mozgásokat.

Űrhajóra hajazó autóval rukkolt elő a Toyota

A felhasznált szoftver a Toyota bő évtizedes fejlesztő munkájának eredménye, hogy aztán most először beléphessenek az önvezető autók piacára. Mindez azért is volt fontos, mert a cég egyik nemrégiben megjelentetett sajtóközleményéből kiderül, hogy minden más gyártónál több szabadalommal rendelkeznek ezen a területen.

Őrangyal vagy sofőr?

A gyártó két fő fejlesztési irányt választott a sofőr nélküli technológia területén. A Guardian fantázianevű megoldás egy úgynevezett vezetéssegítő rendszer (ADAS), ami figyelmezteti a sofőrt az úton felbukkanó veszélyekre. Ráadásul, ha úgy érzékeli, hogy a vezető egyedül nem tudja elkerülni az ütközést, akkor átveszi az irányítást is.

A másik irány, a Chauffeur ehhez képest már egy teljesen autonóm, a legmagasabb, 5-ös szintű önállóságra képes rendszer, ami a tervek szerint 2020 körül debütálhat. A Guardian várhatóan már a közeli jövőben teljes egészében elérhető lesz, de egyes funkcióit, mint például a fékezés-rásegítést vagy az ütközés-elkerülést már használják az új autókban. 

A japán cég az elmúlt években hatalmas összegeket költött fejlesztésekre a mesterséges intelligencia területén, ebből mintegy egymilliárd dollárt csak az önvezető technológiákra és a robotikára fordítottak.

Forrás: ReadWrite