Önvezető Porschét irányít a Huawei mobilja

Kapcsolódó cikkek

Önvezető Porschét irányít a Huawei mobilja

Önvezető Porschét irányít a Huawei mobilja

autó

3 perc

Az autó a Mate 10 Pro-ba épített AI chip segítségével megérti a környezetét.

A kínai vállalat a világon elsőként használta fel robotautó irányítására az okostelefonjába épített mesterséges intelligenciát (AI). A teszt a RoadReader elnevezésű projekthez kapcsolódik. A Huawei a barcelonai Mobile World Congress-en (MWC) mutatta be mindezt a nagyközönségnek.

A jelenleg fejlesztés alatt álló autonóm autók többsége a kifejezetten erre a célra tervezett chipkészletek képességeire támaszkodik, amelyeket külön beszállítók készítenek az autógyártóknak. A teszt során kiderült, hogy a Huawei által átalakított Porsche Panamera, amely a Mate 10 Proban már jelenlévő AI-képességeket használja fel, ellentétben más vezető nélküli gépkocsikkal, nem csupán észleli az akadályokat, hanem meg is érti környezetét.

Felismeri a kutyát és a labdát is

A jármű a telefon segítségével képes különbséget tenni több mint ezer élő és élettelen dolog – kutya, macska, labda vagy bicikli – között, és megtanulja, hogy mit kell tennie az egyes esetekben. A folyamatban a Huawei által fejlesztett alkalmazáson és az okostelefonon kívül nincs szükség más technológiára, csak az autóba épített, szenzoros automata robotrendszerre, amely vezeték nélküli kapcsolaton keresztül a fékezést, sebességet és a kormányzást vezérli.

„Okostelefonunk kiváló teljesítményt nyújt a tárgyak felismerésének területén. Kíváncsiak voltunk, lehetséges-e, hogy rövid idő alatt felhasználjuk az AI képességeit különböző tárgyak felismerésére és elkerülésére” – mondta Andrew Garrihy, a cég nyugat-európai marketing vezetője. „Ha a technológiánk képes ennek elérésére mindössze öt hét alatt, akkor még mennyi minden lehetséges?” – tette fel a kérdést.

Így áll össze a robotautók tudása

Az önvezető autók közlekedéséhez elengedhetetlen a szupergyors, késleltetés nélküli mobilhálózat, vagyis az 5G, de szükséges a központosított, megfelelően gyors és nagyteljesítményű számítási szerverkapacitás, a kiváló, járművekbe épített érzékelőkkel ellátott fedélzeti rendszer és az ismétlődő helyzetekből tanuló mesterséges intelligencia is.

A kínai cég évek óta több járműgyártóval kapcsolatban áll. A német Audival, Volkswagennel zajlanak már közös autós tesztek, az elektromos járműveket gyártó BYD-val pedig idén januárban kezdték meg a mozdonyvezető nélküli vasúti próbautakat Kínában. A Barcelonában most bejelentett RoadReader önvezető alkalmazás pedig immár nemcsak a vállalati és üzleti, hanem a végfelhasználókat is célozza.