Önvezető autókat küld a Waymo Los Angelesbe

Önvezető autókat küld a Waymo Los Angelesbe

Önvezető autókat küld a Waymo Los Angelesbe

autó

2 perc

Az Alphabet-leány autonóm gépjárművei az Egyesült Államok második legnépesebb városában fognak közlekedni. Az azonban egyelőre még nem tisztázott, hogy a társaság új „nyomkövető” programja keretében megosztja-e a valós idejű helymeghatározási adatait a várossal.

Első lépésként három jármű (mindegyik Chrysler Pacifica típusú minibusz) kerül fel LA térképére. Lokáció szempontjából a belváros és Miracle Mile városrész számít kiemelt területnek. Az autókat először manuálisan vezetik majd a biztonsági sofőrök. Miután pedig a Waymo elkészítette a kijelölt területek 3D-s térképét, a társaság megkezdheti járműveinek autonóm üzemmódban történő működtetését. Személyszállítási szolgáltatás indítását a projekt keretében nem tervezik.

Waymo egyébként a Twitteren tette közzé a bejelentését. Ebben arról tájékoztatnak, hogy meg fogják vizsgálni, hogyan illeszkedik a cég technológiája Los Angeles dinamikus közlekedési környezetéhez, és kiegészítik a városnak a közlekedés területén jellemző innovatív megközelítését.

Mindez azért is érdekes, mert komoly vitákat generál, hogy LA közlekedési minisztériuma (Los Angeles Department of Transportation, LADOT) egy digitális eszköz (Mobility Data Specification, MDS) segítségével valós időben nyomon követi a helyi elektromos robogókat és más közösségi mobilitási eszközöket. Az e-robogók üzemeltetési engedélyének megszerzéséhez ugyanis a társaságoknak kötelező megosztaniuk a kapcsolódó adatokat a várossal.

Ezzel kapcsolatban különféle aggodalmak merültek fel. Például, hogy a helymeghatározási adatokat a bűnüldöző szervek felhasználhatják bizonyos személyek nyomon követésére. Az intézkedést támogatók viszont azzal érvelnek, hogy a szolgáltatás később kiterjeszthető a többi között az autonóm gépjárművekre is.

Kalifornia állam törvényeinek értelmében ugyanis a vállalatoknak engedélyt kell kérniük az illetékes minisztériumtól (Department of Motor Vehicles) az önvezető járművek közutakon történő tesztelésére. Ezt követően pedig a helyi hatóságokat is tájékoztatniuk kell. Sőt, a városoknak esetenként külön megállapodást is kell kötniük például a kapcsolódó adatmegosztásról.

A Waymo szóvivője nem válaszolt a The Verge amerikai tech újság azon kérdésére, miszerint vállalták-e az adatok megosztását a közlekedési minisztériummal.

Forrás: