Növeli jelenlétét a General Motors a Szilícium-völgyben

Növeli jelenlétét a General Motors a Szilícium-völgyben

Növeli jelenlétét a General Motors a Szilícium-völgyben

autó

2 perc

A GM április közepén jelentette be, hogy 14 millió dolláros befektetést tervez az önjárók autók fejlesztési részlegén, főként az alkalmazottak számát szeretnék növelni.

Az autógyártó várhatóan megduplázza a kutatás és fejlesztés területén rendelkezésre álló pozíciókat, és 1100 ember felvételét tervezi az önvezetőkkel foglalkozó Cruise Automation leányvállalatán belül. A GM a Cruise-zal együttműködve több mint egy éven keresztül tesztelt ötven autonóm gépkocsit San Franciscóban, Arizonában, és Detroitban. A piaci pletykák szerint a GM tovább növelné az utakon lévő önvezető járművek számát a következő évben, és akár több ezer új autóról is szó lehet.

„Ahogy az autonóm technológia fejlődik, úgy keresi cégünk egyre erőteljesebben a tehetségeket” – mondta Kyle Vogt, a Cruise Automation vezérigazgatója. „A San Francisco-öböl területén világszínvonalú munkaerőhöz férhetünk hozzá, ez az egyik ok a sok közül, amiért cégünk itt növeli jelenlétét” – tette hozzá.

Követik a konkurenciát?

A bővítés két hónappal az egyik legnagyobb amerikai ellenfél, a Ford bejelentése után történt. A konkurens vállalat egymilliárd dollárt fektet be az Argo AI startup cégbe, mely az önvezető autó beépített mesterséges intelligenciáján dolgozik.

A General Motorsnak még nincs pontos ütemterve az önvezetési programjához. A Ford viszont kitűzte, hogy 2021-re már kiguruljon az utakra a teljesen vezető nélküli járműve. Mindkét gyártó esetében várható, hogy autómegosztásban gondolkodnak, így a robotautó inkább taxihoz hasonló szolgáltatásként működne, nem pedig privát járműként. 

Más versenytársak, mint például a Google tulajdonában álló Waymo vagy a Tesla sokkal korábbra tervezik a közutakon való megjelenést, viszont a háttériparuk még nem áll készen erre – véli a ReadWrite technológiai hírportál.