Újratervezésért lobbiznak az önvezető autók fejlesztői

Újratervezésért lobbiznak az önvezető autók fejlesztői

Újratervezésért lobbiznak az önvezető autók fejlesztői

autó

2 perc

A kaliforniai közlekedésügyi hatóság hamarosan felülvizsgálja a sofőr nélküli autók tesztelésére vonatkozó jogszabályokat. Ennek apropója, hogy több nagy techcég is javaslatot tett a törvény pontosítására, ami pedig utalhat arra is, hogy milyen új fejlesztésekkel készülnek.

Amióta elkezdődött a verseny az autonóm járművek fejlesztése területén, szinte minden cég indított tesztprogramot Kaliforniában. A keresőóriásként indult Google, az elektromos modellekre specializálódó Tesla már jó ideje tökéletesítgetik a technológiát. Nemrégiben az Apple is beadta a kérvényt a próbavezetések megkezdésére, de mellettük a legnagyobb autógyártók is tesztprogramokat futtatnak az államban.

Az „almás” cég például azt kérvényezte a közlekedésügyi hatóságnál, hogy definiálják újra az úgynevezett „megszakítás” fogalmát. A fejlesztők ugyanis kötelesek jelenteni, milyen esetekben kellett az emberi sofőrnek visszavennie az irányítást az önvezető rendszertől. A techóriás szerint nem kellene ide venni azokat az eseteket, amikor szoftveres hiba miatt áll le az önvezetés, vagy amikor egy építkezésen kell keresztülnavigálnia a vezetőnek.

Önjáró kamionok: hol tart a teherszállítás fejlesztése?

Az Apple és a Tesla is nyújtott be arra vonatkozó módosítási javaslatot, hogy emeljék meg a tesztelésben részt vevő járművek méretének és súlyának felső korlátját. Ez valószínűleg szabad utat nyit majd az előtt, hogy a jövőben önvezető kisbuszokat vagy akár kamionokat is teszteljenek.

Szintén ezt a feltételezést erősíti, hogy Elon Musk egy nemrégiben tartott TED-előadásán a jövőbeli tervekről mesélve mutatott egy kamionra emlékeztető látványtervet is.

Az Alphabet (a Google anyavállalata) a felelősség kérdésére vonatkozóan enyhítene a szabályokon: a cég módosítási javaslata, hogy azokban a balesetekben, amelyet nem az önvezető autó okozott, ne a fejlesztőket, hanem a másik felet terhelje a felelősség. Az Uber pedig a saját profiljának megfelelően amellett kampányol, hogy legálissá válhasson a teszt és az utazásmegosztó szolgáltatás egybekötése, tehát az önvezető autókat már a próbaüzem közben is igénybe vehetnék a felhasználók.

Forrás: Engadget