IoT-ben utazik a játékgyártó óriás is

IoT-ben utazik a játékgyártó óriás is

IoT-ben utazik a játékgyártó óriás is

szórakozás

1 perc

A Mattel tovább erősítheti piaci pozícióját, a vállalat ugyanis nemrég felvásárolta a Sproutling nevű céget, amely főleg a babák egészségi állapotát nyomon követő viselhető kiegészítőjével szerzett magának ismertséget.

A kaliforniai cég ugyanakkor nem elégedett meg csupán ezzel az egy akvizícióval, hanem ugyanezzel a lendülettel megvásárolta a Fuhu kintlévőségeit is. Az amerikai társaság korábban a Forbes legtöbbet ígérő vállalatainak listájára is felkerült, miután a gyerekek és családjuk számára tervezett táblagépek fejlesztésébe kezdett. A Fuhu azonban tavaly csődöt jelentett, annak ellenére, hogy több neves befektetőtől sikerült több mint 100 millió dolláros tőkeinjekcióra szert tennie. 

A játékok internete

Ugyan a Sproutling felvásárlásának értékéről nem hoztak nyilvánosságra adatokat, a Fortune legújabb riportja szerint a Mattel mintegy 21 millió dollárért jutott hozzá a Fuhu vagyonához.

A játékgyártó stratégiai fejlődésért felelős globális vezetője, Sid Mathur egy nyilatkozatban kiemelte: cégük azt tekinti küldetésének, hogy világszerte elismerjék piacvezető szerepét a játékok, a tanulás és a fejlesztések területén, a Sproutling, illetve a Fuhu akvizíciója pedig igen fontos lépés a cél eléréséhez vezető úton.

A két felvásárlás a várakozások szerint erősíti majd a játékgyártó digitális, illetve intelligens technológiákban való jártasságát és képességeit, miközben bővíti a lehetőségeket az újabb termékek fejlesztésében. 

A Sproutlingnak eddig mintegy 6,5 millió dollárt sikerült összegyűjtenie a befektetőktől, amelyek között olyan neves vállalatok is megtalálhatóak, mint a First Round Capital, a First Mark Capital, a Forerunner Ventures vagy például a Napster társalapítója, Shawn Fanning. A cég a jövőben a tervek szerint továbbra is a saját neve alatt értékesíti majd termékeit, de egy csapat együttműködik majd a Mattel szakértőivel, hogy új készülékeket fejlesszenek és vezessenek be a piacra az anyavállalat márkajelzésével.  

Forrás: Mobi Health News