Hölgyek figyelem: ezt a cipőt nem szabad kihagyni

Hölgyek figyelem: ezt a cipőt nem szabad kihagyni

Hölgyek figyelem: ezt a cipőt nem szabad kihagyni

szórakozás

5 perc

Az iShüu által megálmodott csodacipők színét és mintázatát a viselőjük e-tinta kijelzők segítségével tetszés szerint váltogathatja.

Úgy tűnik, hogy még csak most kezdjük el valóban felfedezni az e-tintában rejlő lehetőségeket. Az e-ink lényegében a papír elektronikus változata, amelyet az 1997-ben megalapított amerikai E Ink Corporation fejlesztett ki.

A különböző leírásoknál gyakori félreértésre ad okot, hogy az E Ink nem csupán a vállalkozás neve, hanem a termékeiket is így hívják, ugyanakkor az e-papír technológiánál általában a megjelenítő felületre szokás használni az e-ink megnevezést. Ezt a megoldást elsősorban e-könyv olvasóknál láthatjuk, de említhetnénk a Pebble okosórát, a YotaPhone-t, az e-ink kártyát, sőt a boltokban e-tintával lehet feltüntetni a kijelzőkön egyes termékek árát is.

A speciális megjelenítés az utóbbi időben a divat világába is betette a lábát, főleg a rugalmas e-papír megjelenése óta. Ennek egyik kitűnő példája a litván startup vállalkozás, az iShüu által tervezett nyitott orrú, magas sarkú cipő. Az innovatív tűsarkúk gyártásához és forgalmazásához szükséges összeget a fejlesztők az Indiegogón gyűjtötték egy közösségi finanszírozási kampány keretében.

Világító cipő teheti teljessé a színpadi előadásokat >>A luxuskivitelű lábbeli fekete és fehér színben is elérhető lesz, a felső részébe épített rugalmas e-ink kijelzőnek köszönhetően pedig bármilyen szetthez viselhető.

A fejlesztők a cipő talpába vájt mélyedésbe egy alacsony fogyasztású Bluetooth-jeladót rejtettek, ennek segítségével a viselője tetszése és hangulata szerint változtathatja az e-ink kijelzőt feketére vagy fehérre. Ezzel azonban még nem merült ki a lehetőségek tárháza, hiszen nem csupán a szín átállítására van lehetőség. A hölgyek ugyanis számos különböző minta közül is válogathatnak, vagyis a ruhájuknak megfelelően lehet pöttyös, állatmintás vagy éppen virágos a cipőjük.

Az Indiegogón található kampányoldal szövege szerint a Volvorii okoscipők „letisztult, elegáns és masszív formatervezése tiszteletet parancsol, komolyságot és profizmust sugall”. A lábbeli kecsessé teszi viselőjét, legyen szó akár egy vállalat vezérigazgatójáról vagy egy ambiciózus pályakezdőről, aki a diploma ajándékba kapott magas sarkúban teszi meg az első lépéseket a munka világában.

Amellett, hogy a terméket digitális módon is testre lehet szabni, természetesen a hölgyek különféle kiegészítőkkel is feldíszíthetik a cipőt. A lábujjaknál, illetve a sarok hátsó részénél a tervezők apró kapcsokat helyeztek el, ezekre masnikat, virágokat vagy akár egy bokapántot lehet rögzíteni. Egy másik – talprészben található – modulnak köszönhetően pedig vezeték nélkül tölthető a kijelző. Érdemes megjegyezni, hogy az e-inknek rendkívül alacsony a fogyasztása, ezért töltésre csupán néhány hetente van szükség.

A fejlesztés mostani szakaszában az iShüu csapata már elkészítette a lábbeli első prototípusát, amellyel a Louis Vuitton-díj elnyerésére szeretnének pályázni. A divattermékeiről ismert francia luxusbirodalom 2013 óta részesít elismerésben évente egy fiatal tervezőt, aki legalább két kollekciót alkotott már, illetve három friss végzőst. A díjjal együtt ráadásul komoly pénzjutalom is jár, az első helyet megszerző fiatal tervezők 300 ezer eurót, a diplomások pedig fejenként 10 ezer eurót vihetnek haza.

Magyar siker az Indiegogón >>Hogyha valaki azonnal le szeretne csapni az e-ink cipőkre, akkor az első tíz párhoz 149 dolláros – kicsit több mint 40 ezer forintos – áron lehet hozzájutni, a „normális” ára azonban 249 dollár – mintegy 67 ezer forint – körül alakulhat. A litván startup azt ígéri, hogy az első szállítmányok decemberben indulhatnak el.

Hasonló fejlesztés egyébként a „tago arc” csúcstechnológiás luxus karkötő is, amelynek mintázata okostelefonnal tetszés szerint variálható oly módon, hogy nem igényel külön töltést. A kiegészítő különlegessége, hogy a magyar fejlesztés alig több mint egy nap alatt túlteljesítette a kitűzött 40 ezer dolláros támogatási célt a közösségi finanszírozási oldalon.

Forrás: Yahoo / M2M Zóna