Digitális fejlesztések: nehezen tartják a lépést az 55 év felettiek

Digitális fejlesztések: nehezen tartják a lépést az 55 év felettiek

Digitális fejlesztések: nehezen tartják a lépést az 55 év felettiek

szórakozás

2 perc

A magyar 55 év felettiek európai viszonylatban kimagasló arányban vallják, hogy a folyamatos technológiai fejlődés szükséges, ennek ellenére nem tartanak lépést az újdonságokkal – derül ki a Samsung legújabb, 18 európai országban végzett kutatásából.

A mai fiataloknak és középkorúaknak bizonyára nehéz elképzelni, hogy 20-30 év múlva nagy eséllyel nekik sem lesz egyszerű lépést tartani a jövő technológiai vívmányaival, akárcsak a jelen idősebb korosztályának. Ha figyelembe vesszük a technológiai fejlődés ütemének szinte exponenciális növekedését, valószínű, hogy az idősebbeknek a jövőben még nehezebb lesz követni a folyamatos innovációk eredményeit. 

A magyar 55 évnél idősebb korosztály nagyon is tisztában van vele, hogy a fejlődés megállíthatatlan: a kutatásban résztvevők közel kétharmada nyilatkozta, hogy a technológiai fejlődés elkerülhetetlen, ami bőven meghaladja az európai 41 százalékos átlagot.

Érzékelik tehát a tendenciát, hogy rohamléptékben jelennek meg újabbnál újabb fejlesztések és szolgáltatások, viszont az európai átlagnál (25 százalék) némileg jobban tartanak attól, hogy lemaradnak azok megismeréséről és mindennapos használatáról (30 százalék).

Kevesen használják a legmodernebb eszközöket

Hiába ismerjük el, hogy a technológiai fejlődés megállíthatatlan, a nyugat-európai országokhoz viszonyítva sokkal kevésbé tudunk haladni a korral. A könyvpiacot és az olvasást is jelentősen átalakító e-book olvasók és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatások nagyon kis mértékben terjedtek el a magyar 55 év felettiek körében.

Míg itthon mindössze 6 százalékuk rendelkezik ilyen eszközzel, addig például a hasonló korú osztrákok és hollandok 21 százaléka. A tabletek esetében még szembetűnőbb a különbség: míg mondjuk Hollandiában vagy Ausztriában az idősek közel fele élvezi a készülékek előnyeit, addig ez a magyar korcsoport 11 százalékáról mondható csak el. 

Szűk réteg hajlandó csak többet költeni a fejlett technológiára

Az elkövetkező évek legnagyobb horderejű innovációjának számító Dolgok Internete (IoT) majdnem feleannyira ismert kifejezés a magyar idősebb korosztály számára (7,6 százalék), mint ugyanebbe a csoportba tartozó európaiak körében (14 százalék). 

Érdekes adat azonban, hogy azon kevesek közül, akik tisztában vannak ennek az összekapcsolt ökoszisztémának az előnyeivel, majdnem kétszer többen (28,8 százalék) lennének hajlandóak többet fizetni az IoT-képes eszközökért, mint az európai társaik (15 százalék).