Virtuális pénzügyek: rákaptunk a fintech fejlesztésekre

Virtuális pénzügyek: rákaptunk a fintech fejlesztésekre

Virtuális pénzügyek: rákaptunk a fintech fejlesztésekre

pénzügy

2 perc

A koronavírus-járvány hatására életünk számos oldala lassult le, akadozott vagy szűnt meg teljesen, ugyanakkor vannak területek, melyek a vártnál sokkal gyorsabban fejlődtek. Az elmúlt évre reflektálva az ESET szerint az egyik ilyen gyorsan fejlődő terület, a pénzügyi technológia.

A kiberbiztonsági vállalat több mint 10 ezer fogyasztót és senior üzleti vezetőt kérdezett meg az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Japánban, Mexikóban és Brazíliában. A kutatás a FinTech-kel kapcsolatos tapasztalatokat, az új megoldások jövőjét és a kiberbiztonsági szokásokat vizsgálta.

Digitális tárcától a virtuális bankokig

Mivel a lezárások hatására életünk számos területe költözött az online térbe, nem meglepő, hogy a FinTech alkalmazások használata is megnőtt. A felmérés fogyasztói szegmenséből kiderült, hogy globálisan a felnőtt fogyasztók 51 százaléka egy vagy több (legfeljebb ötféle) FinTech alkalmazást használ, ideértve a digitális pénztárcákat, a költségvetés-tervező alkalmazásokat és a virtuális bankokat. Mindössze harmaduk válaszolta azt, hogy nem változtak a bankolási szokásaik a koronavírus miatti lezárások idején.

Virtuálisan is védeni kellene a pénzünket

Annak ellenére, hogy több innovatív alkalmazást is használnak, világszerte csak a fogyasztók fele (49%) telepített minden eszközére biztonsági szoftvert, így a másik felük védtelen a pénzügyeiket célzó kibertámadásokkal szemben.

42 százalékuk nem használ jelszókezelőt, amely segítene az erős és egyedi jelszavak létrehozásában, illetve a hitelesítő adatok kitöltésének és a brute force-támadások megakadályozásában. A kiberbiztonság terén a fogyasztók továbbra is kockázatos magatartást tanúsítanak, például nyilvános WiFi hotspotokhoz csatlakozva hajtanak végre pénzügyi tranzakciókat.
 
Ahogy a FinTech alkalmazások használata egyre fontosabbá és széles körűbbé válik, elengedhetetlen, hogy a biztonsági gyakorlatok lépést tudjanak tartani ezzel – ellenkező esetben a magánszemélyek és a vállalkozások is azt kockáztatják, hogy kiszolgáltatottá válnak a támadásoknak.

A cégek is nyitottak a FinTech újdonságokra

A befektetés vonzó lehetőség a vállalkozások számára is, mivel a technológia számos előnnyel jár: a többi között kevesebb költséget, könnyű használatot és a piacra történő egyszerűbb belépést kínál.

A vállalkozások döntő többsége (81%) egyetért abban, hogy a pandémia még szükségesebbé tette a pénzügyek fokozott védelmét. Ezen felismerés ellenére 28%-uk nem fektet be aktívan a védelmet megerősítését célzó új technológiákba, vagy legalábbis nem tudatosan.

Ami a jövőbeli terveiket illeti, a senior üzleti vezetők több mint kétharmada (68%) arra számít, hogy vállalataik FinTech-befektetései növekedni fognak a 2021-es és 2022-es évben. A vállalkozások több mint fele már online fizetésfeldolgozó és könyvelési megoldásokat használ pénzügyeinek kezeléséhez, harmaduk pedig fontolgatja a szabályozási technológia (RegTech), a bankfiók nélküli bankok és a biztosítási technológia (InsurTech) alkalmazását – összegezte az ESET.