Ismét az OTP nyerte a digitális bankok versenyét

Ismét az OTP nyerte a digitális bankok versenyét

Ismét az OTP nyerte a digitális bankok versenyét

pénzügy

2 perc

A hazai pénzintézet idén is elnyerte a Global Finance magazin World’s Best Consumer Digital Bank Award 2020 elismerését.

A New York-i székhelyű Global Finance magazin komoly szakmai szempontok alapján értékeli a világ legjobb bankjait és pénzügyi szolgáltatóit. Idén huszonegyedik alkalommal tették közzé a világ legjobb digitális bankjai, köztük a kelet-közép-európai régió legjobbjainak listáját.

A díjat azok a bankok kaphatták meg, amelyek kiemelt figyelmet fordítottak a digitális szolgáltatásokat használó ügyfelek elérésére és kiszolgálására irányuló stratégiájuk kialakítására, a digitális szolgáltatások használatára való ösztönzés sikerességére, a digitális csatornákat használó ügyfelek számának növelésére, valamint az igényeiknek megfelelő, vonzó ajánlatok és széles termékkínálat kialakítására.

Emellett vizsgálták az internet- és mobilbanki felület kialakítását és funkcionalitását is. A díjat számos vállalati pénzügyi vezető, bankár, banki tanácsadó és elemző véleménye alapján ítélték oda.

Ebben az évben a globális világjárvány egyébként is felgyorsította a digitális banki szolgáltatásokra való áttérést, az OTP azonban már régóta ezen az úton haladt. A hazai bank majdnem kétmillió ügyfele már a járvány előtt is használta rendszeresen az internetbankot, illetve a SmartBank mobilalkalmazást

Az online megoldásokat aktívan használók száma április-május hónapban további 10 százalékkal nőtt mindkét digitális csatornán, és az ügyfelek 15 százalékkal több digitális tranzakciót hajtottak végre. Ez több tízezernyi új, online bankoló ügyfelet és a korábbihoz képest naponta plusz több tízezer tranzakciót jelentett – összegezte közleményében a pénzintézet.

Az OTP Magyarországon elsőként tette elérhetővé az online igényelhető személyi kölcsönt és áruhitelt, és első volt az ApplePay szolgáltatás bevezetésében is. A hitelintézet nagy hangsúlyt helyez internetbank-, SMS-, call center- és mobilbanki szolgáltatásainak fejlesztésére, valamint a Simple alkalmazás funkcióinak folyamatos bővítésére is.

A társaság a fióki folyamatok digitalizációjára is kiemelten figyel, így például úttörő a papírmentes ügyintézést segítő digitális aláírópad használatában vagy a befizetős ATM-ek elterjesztésében.