Bízza a robotprogramokra az új kollégák levadászását

Bízza a robotprogramokra az új kollégák levadászását

Bízza a robotprogramokra az új kollégák levadászását

pénzügy

2 perc

Employer branding, onboarding, HR-applikációk – divatos és gyakran puffogtatott kifejezések nemcsak a toborzók és kommunikációs szakemberek, de a cégvezetők körében is. Mindeközben kevés vállalkozást jellemez tudatosság a HR-stratégiát, a ráfordított erőforrásokat és a járulékos költségeket tekintve. Holott egy új kolléga kiválasztása átlagosan 50 napba és akár 1,2 millió forintba is kerülhet a cégeknek.

A kihívás és a verseny óriási, de a technológia ebben is partner: mesterséges intelligenciával a toborzásra fordított idő és a költségek is csökkenthetők, így minden cégnek érdemes újragondolnia a hagyományos kiválasztási folyamatokat és eszközöket.

Fel kell pörögnie a HR-nek is

Egyre több nehézséggel szembesülnek a mindennapokban a cégvezetők és a HR-szakemberek, hiszen a gyorsan változó munkaerőpiaci viszonyok és trónkövetelő generációk között kell megállniuk a helyüket. Ma már a munkahelyváltás folyamata is felgyorsult, ami a toborzóktól azonnali reakciókat és hatékony kommunikációt kíván meg számos csatornán, miközben rövid időn belül kell megtalálniuk a szervezet számára tökéletes munkaerőt.

Egy-egy pozíció kapcsán akár több száz CV között kell navigálniuk, és gyakran 7-8 toborzási kampányt is kezelnek párhuzamosan, így a leterheltségük jelentős. Nagy nyomás nehezedik rájuk eközben menedzsment oldalról, hiszen a munkaerő-tervezési szempontokon gyakran nagyvonalúan átsikló vezetőség költséghatékony és gyors megoldásokat vár el.

Kincset ér a jó chatbot

„Sok cégnél a mai napig nem tudatosult, hogy a toborzási folyamatok milyen jelentős mértékű erőforrásigénnyel járnak. Egy betanított munkás kiválasztási költsége több mint 100 ezer forintról indul, míg egy magas beosztású vezető kiválasztási költsége akár 8-10 millió forintra is rúghat, és 3-6 hónapot vehet igénybe. A tét hosszú távon is nagy, mert egy rosszul kiválasztott kolléga nemcsak a vállalat tevékenységének és üzleti céljainak sikerét veszélyezteti, de az adott munkavállaló havi bérköltségének háromszorosával járhat a helyzet kezelése, vagyis a betanítás, továbbképzés és az esetleges leépítés” – összegezte Baltay Kristóf, a ChatBoss Team ügyvezetője.

A társaság ezekre a kihívásokra tervez vállalatra szabott megoldásokat a mesterséges intelligencia segítségével. Tapasztalataik szerint a kiválasztási folyamat első szakasza jól automatizálható, így az értékes HR-erőforrást más, nagyobb hozzáadott értékkel rendelkező folyamatokra lehet fordítani. A manuális megoldásokkal szemben gyorsabban és egyszerűbben teremthető kapcsolat a potenciális jelöltekkel, ráadásul a chatbotok a népszerű közösségi alkalmazásokba is integrálhatók.

Az AI-alapú megoldásokkal a toborzókra nehezedő, időigényes munkafolyamatok nagymértékben kiválthatók: gyorsabb az előszűrés és a jelöltlista kialakítása, valamint megspórolható az első interjú szervezésére és a gyakori kérdések megválaszolására fordított idő.

Ezzel egy átlagos, 300 fős munkavállalói állománnyal rendelkező cég még havi 10 nyitott pozíciót számolva is százezreket takaríthat meg a toborzó alapbéréhez viszonyítva.

A munkáltatói márkaépítésben is segít

A költséghatékonyság mellett is számos előnye lehet a chatbotok alkalmazásának a kiválasztások során. A figyelem, a gyors reakciók és a felmerülő kérdésekre érkező átlátható válaszok nagyban segítik a pozitív jelöltélmény kialakítását, mely később a munkavállalói elkötelezettség egyik forrása lesz – és a szintén költséges fluktuációt is csökkentheti. A mesterséges intelligencia által vezérelt chatbot tulajdonképpen egy extra erőforrása lesz a HR-csapatnak, mely nagyban javítja a terület hatékonyságát.