Vigyázat! Most lebukhat, ha késik az irodából

Vigyázat! Most lebukhat, ha késik az irodából

Vigyázat! Most lebukhat, ha késik az irodából

még több IoT

2 perc

Elmúltak azok az idők, amikor az ember késve belopózhat az irodába, remélve, hogy a főnök nem szúrja ki a csúszást. A bostoni székhelyű, nemrégen alapított Robin nevű vállalat által kifejlesztett okostelefonos alkalmazás nem pusztán az alkalmazottak irodán belüli helyzetét figyeli, de egy értekezleten akár személyre szabott információkkal is ellátja a résztvevőket.

Ragadós példa: vértezze fel magát okosmatricával! >>A tárgyaláson ülők így szabadon hozzáférhetnek egymás Twitter, LinkedIn vagy Dropbox fiókjaihoz, de az applikáció automatikusan frissíti az irodában található kijelzőket is, ha valaki belép a szobába. A rendszer működtetéséhez mindössze néhány különleges jeladóra (úgynevezett „beacon”-re) van szükség. A Bluetooth kapcsolaton keresztül kommunikáló szenzorokat azokban a helyiségekben kell a falra szerelni, amelyeket a munkaadók meg kívánnak figyelni. A készülékek jeleket továbbítanak az okostelefonokra, így a dolgozók az alkalmazásba történő belépés után nyomon követhetőek.

A fejlesztés természetesen nem arra helyezi a hangsúlyt, hogy lebuktassa a késő vagy lazsáló kollégákat, illetve rögzítse, hogy ki hányszor szaladt el a mosdóba és dohányozni. A tervezők fő célja, hogy intelligens irodákat alakítsanak ki, így például a Robin alkalmas íróasztalok és konferenciatermek lefoglalására is. Az alkalmazás emellett lehetővé teszi az irodában található valamennyi vezeték nélküli kapcsolattal felszerelt készülék irányítását, vagyis a hőmérsékletet vagy a világítást akár mobiltelefonról is lehet szabályozni.

Olvasna még érdekes fejlesztésekről? Így úszhatja meg az időrabló meetingeket >>Nem meglepő módon az újítás számtalan személyiségi jogi aggályt is felvetett. Bár az iroda, illetve az ott töltött munkaidő a munkaadó ellenőrzése alá esik, de a legtöbben egyetértenek abban, hogy nem szeretnének folyamatos megfigyelés alatt dolgozni. A Robin alapítója és vezérigazgatója, Sam Dunn szerint a vállalat nagyon komolyan veszi ezt a szempontot, de hisznek abban, hogy a technológiát helyes módon alkalmazzák az irodákban. A cégvezető úgy véli, hogy a rendszer beüzemelése egy dolgozó számára nem jár több kockázattal, mintha a Facebook oldalára tesz ki valamilyen bejegyzést.

A vállalatot alapító ikerpár – Sam és Zach Dunn - korábban a One Mighty Roar nevű ügynökséget vezették, amely olyan neves márkákkal dolgozott együtt, mint például a Budweiser, a Chipotle vagy a Facebook. Az eredeti elképzelés szerint a cég RFID-vel, vagyis rádiófrekvenciás azonosítással működő csuklópántokkal kívánt piacra lépni. Az alapítók azonban - a Bluetooth Low Energy kapcsolat gyors térhódítását látva - elálltak ettől a koncepciótól, és áttértek a jeladókkal és mobiltelefonnal igénybe vehető rendszer kidolgozására. A Robin szolgáltatásai egyelőre csak néhány irodában elérhetőek, - egyebek között a News Corporation New York-i főhadiszállásán – de hála a számottevő közösségi finanszírozásnak, a cég hamarosan intenzívebb fejlesztésekbe kezdhet.

Forrás: TMC Net