Szépség és technológia: okosfésű is debütált a CES-en

Szépség és technológia: okosfésű is debütált a CES-en

Szépség és technológia: okosfésű is debütált a CES-en

még több IoT

3 perc

A L’Oreal olyan hajkefét mutatott be Las Vegasban, mely a beépített szenzorok és a kapcsolódó alkalmazás segítségével a helyes hajápolásban segít.

A hagyományosan év elején tartott technológiai csúcsrendezvényen sokszor olyan hétköznapi tárgyak felokosított változatai is felbukkannak, melyekről korábban nem is gondoltuk volna, hogy van értelme az internetre csatlakozniuk. Az újításokat látva azonban mégis gyakran kiderül, hogy képesek valamilyen hasznos többletinformációt, előnyt nyújtani a hagyományos eszközökhöz képest.

Erre példa a L'Oreal és a Withings közös fejlesztése, a Kérastase Hair Coach hajkefe is, mely tanácsokkal látja el felhasználóját, hogy miként lehet egészségesebb a haja.

Okostipp a most még távoli nyárra – Így mérheti az UV-sugárzástTöbbféle szenzor felelős azért, hogy részletes kiértékelés készülhessen a fésülködésről és a haj állapotáról. Gyorsulásmérők és nyomásmérők ellenőrzik, hogy milyen irányban és milyen erővel mozgatják a fésűt, a vezetőképesség érzékelő pedig meg tudja állapítani, hogy vizes-e a haj, vagy tartalmaz-e valamilyen hajápoló készítményt.

Ezek viszonylag objektív paraméterek, de természetesen sok minden függ attól is, hogy milyen hajtípusa van a felhasználónak. Érdekes megoldás, hogy az eszközben beépített mikrofon is található. A megoldásnak köszönhetően a L’Oreal szakértői a fésülés hangjából is hasznos információkat szűrhetnek le – akár arra vonatkozóan is, hogy mennyire száraz a haj.

Végül a mérések alapján az okostelefonos alkalmazás különböző hajápoló szereket ajánl, valamint tanácsokat is ad, hogy miként érdemes változtatni a fésülés irányát és erősségét.

Természetesen a high-tech hajkefe ára jóval drágább, mint a hagyományos változatoké. Az eszköz a várakozások szerint 200 dollárba, vagyis körülbelül  60 ezer forintba fog kerülni, és 2017 közepére várható a megjelenése.

Forrás: Mashable