Rákapcsolt Dél-Korea a dróntaxi tesztelésére

Rákapcsolt Dél-Korea a dróntaxi tesztelésére

Rákapcsolt Dél-Korea a dróntaxi tesztelésére

még több IoT

2 perc

A rizseszsákokkal való tesztelést az ázsiai ország fővárosában tartották. A pilóta nélküli légi járműveket taxizási és szállítási célokra szeretnék majd – várhatóan 2025-től – alkalmazni.

A szöuli Han-folyó közelében zajló esemény bepillantást engedett a jövőbe, illetve jól szemléltette, hogyan is mutatnak a repülő szerkezetek egy sűrűn lakott városban.

Dél-Korea 2022-ig mintegy 24,5 milliárd vont (nagyjából 22 millió dollárt) fektet be az úgynevezett K-Drone System fejlesztésébe.

A nemrég lezajlott pilot program keretében először kisebb repülő eszközöket engedtek a levegőbe. Ezek célja a forgalmi viszonyok figyelése és az esetleges veszélyekre való figyelmeztetés volt. A nagyobb, kétüléses, EHang kínai vállalat által gyártott jármű felszállását pedig sziréna jelezte.

Az 5,6 méter széles drón fedélzetén a biztonsági előírások miatt egyetlen ember sem tartózkodott. Ehelyett az üléseket 70 kilogrammos rizses zsákok foglalták el.

A légi jármű 36 méteres magasságban, körülbelül 10 percig siklott a folyó felett, és óránként akár 50 kilométeres sebességgel is képes volt haladni.

Bill Choi, az ázsiai üzletág vezetője elmondta, az EHang 216 típusú utasszállító légi jármű elektromos akkumulátora egy feltöltéssel akár 30 percig is képes folyamatosan működni. „Ezeket a drónokat Kínában már használják kiszállításra, tűzoltásra és néhány turisztikai célra” – tette hozzá.

A repülő taxik és más autonóm légi járművek egyelőre még inkább futurisztikus találmánynak tűnhetnek, szakértők szerint viszont nagy üzleti lehetőségek rejlenek bennük.

A McKinsey & Co előrejelzései szerint a szektor az Egyesült Államokban 2026-ra akár a 46 milliárd dollárt is elérheti. Kínában pedig 2025-re 20 milliárd dollár lehet ez az összeg – derül ki a Skyrobot startup jelentéséből.

Dél-Korea szerint a légi járművek saját, helyi piaca 2040-re mintegy 13 billió von nyereséget hozhat az országnak.

A mostani tesztelés a pilóta nélküli dróntaxik és a légi kiszállítást magában foglaló nagyobb projekt részeként zajlott. Ennek célja a forgalmi torlódások enyhítése Dél-Korea városaiban.

Seo Jeong Seok, a Közlekedési Minisztérium illetékes felügyeleti osztály igazgatóhelyettese úgy tájékoztatott, kezdetben a repülő autókat egy igazi fedélzeti pilóta irányítja majd. Ezek a szerkezetek pedig inkább kisebb helikopterekre fognak emlékeztetni, mintsem autókra.

Forrás: