Sikeresen tesztelték a török repülő autót

Sikeresen tesztelték a török repülő autót

Sikeresen tesztelték a török repülő autót

autó

2 perc

Az egyre okosabb gépkocsik után a repülő autók forradalmasíthatják az autonóm technológiát a Baykar műszaki igazgatója szerint. Selçuk Bayraktar úgy gondolja, hogy Törökország már erre az időszakra készül a Cezeri futurisztikus járművel.

A 230 kilogramm tömegű prototípus a teszt során nagyjából 10 métert tett meg. Néhány nappal korábban az intelligens repülési rendszerrel felszerelt, teljes mértékű autonómiára képes drón már tett egy próbát, igaz, akkor még egy kötélhez erősítve.

A Cezeri a kialakítása alapján egyelőre csak egy utas szállítására képes, de a következő verzióban már többen is elférnek majd benne. A nagyra nőtt kvadkoptert a jövő városi közlekedésében lehetne majd használni.

A 40 éve alapított, repülési rendszerek, szimulátorok és drónok gyártásával foglalkozó cég szakembere közleményükben kiemelte: az elkövetkező időszakban a szerkezet fejlettebb prototípusai is elkészülnek, amelyeket már emberekkel a fedélzeten tesztelnek.

Bár a repülő autó várhatóan csak 10-15 év múlva kerül piacra, szabadidős célra, a ritkábban lakott területek felett elképzelhető, hogy már 3-4 éven belül használható lesz. A fejlesztés az isztambuli Atatürk repülőtéren tartott tavalyi Teknofest rendezvényen mutatkozott be.

Újraírná a városi közlekedést

Az autonóm légi jármű radikálisan megváltoztatná a jövő városi légiközlekedését, és az autózás alternatívájaként aktív szerepet játszana majd a személy- és teherszállításban, mind a belvárosban, mind a külvárosokban. Vizsgálatokat végeznek arra vonatkozóan is, hogy miként használható ez a kvadkopter az egészségügyi és katonai területen a logisztikai támogatásban.

A nagyratörő tervekhez hozzátartoznak a várt előnyök is: az ilyen járművek csökkentenék a városi dugókat, miközben minimalizálnák a közlekedéssel eltöltött időt és visszaszorítanák az autók okozta légszennyezést. Ugyanakkor a speciális jármű működtetéséhez is meg kell termelni az elektromos energiát, és az új típusú légi közlekedés biztonsági szabályozásának kialakítása is rengeteg kérdést vet fel.

A fejlesztők azt vetítik előre, hogy a drónrepülő csökkentené a közlekedési balesetek számát, gyorsítaná a csomagszállítást, és segítségével például a közúti balesetek helyszíne is gyorsabban megközelíthető lenne.

Az alkalmazott magas biztonsági sztenderdek előnye, hogy a vezetéséhez csak minimális technikai és repülési tudásra lesz szükség. A 100 százalékban elektromos meghajtást cserélhető akkumulátorok biztosítják, ezek működtetik a nyolc motort és a propellereket.

A szerkezet három intelligens repülési rendszerét később mesterséges intelligencia támogatja. A célkitűzés, hogy a Cezeri 70-80 kilométert is meg tudjon tenni akár 2900 méter magasan és 100 kilométeres óránkénti sebességgel.

Forrás: