Látványosan bővül az M2M-kapcsolatok száma

Látványosan bővül az M2M-kapcsolatok száma

Látványosan bővül az M2M-kapcsolatok száma

még több IoT

2 perc

A brit telekommunikációs felügyeleti szerv, az Ofcom kimutatásai szerint az emberi közreműködés nélküli, pusztán gépek közötti adatkapcsolatok (M2M) száma idén a 2012-es adatokhoz képest 9 százalékos növekedést mutat, és elérte az 5,6 milliót.

Nagy-Britanniában körülbelül 55 millió adatkapcsolattal rendelkező mobilkészülék működik, melyek nagy része internethozzáféréssel rendelkező telefon, az M2M-kapcsolatok a fenti számok értelmében az összes adatkapcsolat mintegy 10%-át teszik ki.

A tavalyi felmérések során kimutatott 51%-hoz képest jelenleg az Egyesült Királyság felnőtt lakosságának 61%-a rendelkezik okostelefonnal, és a tavalyi 49% helyett idén már 57%-a válaszolt úgy a megkérdezetteknek, hogy rendszeresen használja mobilját internetezésre.

A mobilreklámra elkötött összegek 93%-kal növekedtek, és meghaladták az egymilliárd fontot, az online TV által generált bevételek pedig 41%-os növekedést mutattak, elérve a 364 millió fontot. A tanulmány szerint a leglátogatottabb értékesítési felület az Ebay, megelőzve az Amazon, az Argos, illetve a Tesco weboldalait.

A szabályozó szerv jelentése szerint a munkavállalók 60%-a többé-kevésbé rendszeresen küld vagy olvas személyes tartalmú szöveges üzeneteket munkaidőben, míg a munkavállalók 46%-a küld vagy fogad munkával kapcsolatos e-maileket munkaidőn kívül.

A foglalkoztatottak 60%-a folytat munkaidőn kívül valamiféle munkához kapcsolódó kommunikációt, míg 30%-uk szabadságon is részt vesz valamilyen munkahelyhez fűződő tevékenységben.

Az Ofcom vezérigazgatója, Ed Richards szerint az okostelefonok és táblagépek segítségével jelentősen több tevékenységet tudunk a napi életünkbe zsúfolni, mint korábban, és mostanra több időt töltünk médiafogyasztással vagy éppen kommunikációval, mint alvással.

„A telekommunikáció segítségével a gazdasági szereplők egyre hatékonyabban képesek kiszolgálni, de egyszersmind magukhoz kötni ügyfeleiket, fogyasztóikat és dolgozóikat. Éppen ezért egyre érdekesebbé válik a kérdés, hogy mennyire van létjogosultsága ezeknek a kapcsolatoknak. A felvetés az előnyök mellett arra is vonatkozik, amikor mindez kedvezőtlen a fogyasztókra nézve” – nyilatkozta Luke Scanlon, a technológiával kapcsolatos jogi esetek szakértője.

Forrás: Theregister.co.uk