Érzelmi síkra lép a technológia

Érzelmi síkra lép a technológia

Érzelmi síkra lép a technológia

még több IoT

2 perc

Az már nem kétséges, hogy a viselhető kiegészítők hatással vannak a felhasználók életére, a különféle aktivitásmérők és fitneszeszközök sokak számára a mindennapok részévé váltak. Az utóbbi időkben ráadásul egy új trend is körvonalazódik: az érzelmi állapot mérése.

Az egyre kifinomultabbá váló kiegészítők a felhasználó életének gyakorlatilag bármelyik területéről képesek lesznek majd rövid idő alatt komplex információkat összegyűjteni és elemezni, így tulajdonképpen folyamatosan jelentést adhatnak tulajdonosuk érzelmi állapotáról és az ahhoz kapcsolódó viselkedésmintákról. Ennek révén az emberek állítólag még többet tudhatnak meg saját magukról is, hiszen itt már messze nem csak a bevitt-elégetett kalóriák vagy az alvással töltött órák számáról van szó.

Kérdés, hogy az egyre több érzelmi adat felhőbe történő feltöltése és megosztása milyen hatással lesz majd életünkre. Kiemelhető például a Zenta csuklópánt, amely nemcsak nyomon követi viselője napi tevékenységét, alvásminőségét és légzési mintáit, hanem idővel azt is képes megállapítani, hogy mindez milyen hatással van tulajdonosa érzelmi állapotára, stressz-szintjére és általános hangulatára. 

Tehát elsősorban nem viselője aktuális (valós idejű) állapotáról ad jelentést, hanem használatának elsődleges célja, hogy a segítségével nyert információk és az ezekből levonható következtetések révén megkönnyítse tulajdonosa életét és személyre szabott életvezetési tanácsokkal szolgáljon.

Test és lélek, azaz a tágabb értelemben vett wellness

Tavaly a Forbes arról írt, hogy a nők még kevésbé nyitottak a viselhető kiegészítőkre, példának okáért a FitBit 4,1 milliárd dolláros nyereségének több mint kétharmada a férfiaknak köszönhető, a kifejezetten hölgyek számára készült okoskiegészítők eladásához pedig erőteljes nőkre szabott marketingkampányokra van szükség.

A Saatchi & Saatchi reklámügynökség vonatkozó elemzése szerint az elsődleges problémát nem a dizájn jelenti, hanem hogy az ilyen típusú kiegészítők révén nem nyerhető egységes és átfogó kép a wellnessről, vagyis a testi-lelki jólétről, míg a férfiakat sokkal inkább lehet motiválni számszerűsített adatokkal.

A bonyolult emberi érzelmeket a szakértők is évtizedek óta próbálják megfejteni, az új technológiai pedig segítségükre lehet ebben, hiszen a korszerű biometrikus szenzorok, a miniatűr elektronikus hardverek és a gépi tanulási algoritmusok révén komplex információk nyerhetők testről-lélekről és a digitális szokásokról egyaránt. Ezzel pedig a felhasználók pedig talán egy újabb módszert kapnak arra, hogy miként vehetik át az irányítást saját elméjük felett, hogyan befolyásolhatják közérzetüket és hangulatukat.

Cikkünket hamarosan folytatjuk!

Forrás: ReadWrite.com