A Meta is szemet vetett az AdHawk technológiájára

Kapcsolódó cikkek

A Meta is szemet vetett az AdHawk technológiájára

A Meta is szemet vetett az AdHawk technológiájára

még több IoT

3 perc

Piaci értesülések szerint a Facebookot is üzemeltető Meta kivetette a hálóját az AdHawk startupra, és heteken belül felvásárlási ajánlatot is tehet a cégért.

Az AdHawk Microsystems szemkövetési technológiák fejlesztésével foglalkozik, amelyek elengedhetetlenek a kiterjesztett-és a virtuális valóság szemüvegek gyártásához. A vállalkozás elsősorban a Moelis&Co nevű befektetési bankkal történt együttműködésével hívta fel magára.

A Facebookot, Instagramot és WhatsAppot is tulajdonló Meta várhatóan a következő hetekben teheti meg a hivatalos felvásárlási ajánlatát. A lehetséges akvizíció további fejlődési lehetőséget jelentene az óriáscég számára a kiterjesztett-és a virtuális valóság területén. A vállalat már most is az élen jár a VR-szemüvegek eladásában, ami kulcsfontosságú eszköz a metaverzum (vagyis az online világok összekapcsolását, integrációját lehetővé tevő technológia) kiépítésében.

Természetesen nincs garancia arra, hogy a felvásárlás létre is fog jönni. Elképzelhető, hogy végül mégsem fogják nyélbe ütni az ajánlatot, vagy az ontariói székkhelyű vállalkozás dönt úgy, hogy független marad. Az AdHawk eközben tovább tárgyal pénzügyi befektetőkkel újabb forrásbevonások kapcsán, ráadásul az ügyet ismerő források szerint négy másik vállalat is komoly felvásárlási szándékokkal rendelkezik. Az AdHawk, a Meta és a Moelis képviselői sem akarták kommentálni a nyilvánosságba kikerülő híreket.

A startup által kifejlesztett MindLink intelligens szemüveg képes arra, hogy nyomon kövesse a felhasználók szemmozgását, és ebből következtetéseket vonjon le a viselőjének viselkedésére és idegrendszerére vonatkozóan. A 10.000 dollárba kerülő okoseszközt elsősorban kutatási célokra tervezték, de a mögöttes technológia hasznos lehet más nagyvállalatok számára, amelyek újabb funkciókkal szeretnék kiegészíteni a meglévő VR-szemüvegeiket.

Az AdHawk szerint a technológiájuk abban különbözik a versenytársakétól, hogy kamerák helyett egy kompakt és energiatakarékos rendszerrel képes nyomon követni a szem mozgását. A technológia pontosabb megközelítést biztosít a terepen való használatra, és másodpercenként több száz magas minőségű adatpontot képes rögzíteni.

Mindez lehetővé teheti a VR-eszközök fejlesztői számára, hogy tovább javítsák a szoftvereiket azáltal, hogy úgymond előre látják, hogy a felhasználó hová fog nézni a következő pillanatban, ezáltal egyre jobb reakcióidők érhetők el. A megoldásnak lehetnek jótékony egészségügyi, játék- és napi eszközüzemeltetési hatásai is. 

A Meta célja az lehet, hogy a szemkövető funkciókat integrálja a Meta Quest Pro névre keresztelt csúcskategóriás vegyesvalóság-headsetjébe, amely valószínűleg kamerákra támaszkodik majd. Az eszköz ötvözi a virtuális valóságot (VR) a kiterjesztett valósággal (AR), így az adatokat és a digitális képeket az offline világban látható képek fölé helyezi.

A Meta, az Apple és az Alphabethez tartozó Google is már bejelentette, hogy önálló AR-szemüvegen dolgozik – olyan mindennapi használati eszközökön, amelyeket a felhasználók a hagyományos szemüvegekhez hasonlóan viselhetnek. A Zuckerberg-birodalom pedig megerősítette, hogy néhány éven belül piacra dobná az eszközét, míg a Google nemrég beszélt arról, hogy hamarosan elindulhat egy ilyen termékének a nyilvános tesztelési folyamata.

Eközben az Apple azt tervezi, hogy jövőre kijön egy csúcskategóriás vegyesvalóság-headsettel. De a cég azt is reméli, hogy néhány éven belül elkészülnek az első VR-szemüvegei – számolt be róla a Bloomberg News. Az Apple meglévő rendszerei túl nagyok és sok energiát fogyasztanak ahhoz, hogy beépíthetők legyenek a jövőbeli önálló kiterjesztett valóság szemüvegekbe, ezért az új technológiára még várni kell.

Az AdHawk eddig 17 millió dollárnyi finanszírozást gyűjtött össze a Samsung Electronics, a HP és az Intel kockázatitőke alapjaitól a Crunchbase adatai szerint.

Forrás: