A metaverzum-sztori felpörgeti az AR-fejlesztéseket is

Kapcsolódó cikkek

A metaverzum-sztori felpörgeti az AR-fejlesztéseket is

A metaverzum-sztori felpörgeti a kiterjesztett valóság fejlesztéseket is

még több IoT

1 perc

Együttműködik a kiterjesztett valóság területén a Microsoft és a Qualcomm. A jövőben az új okosszemüvegekhez ugyanis minden jel szerint egyedi chipeket használnának.

Már a Microsoft HoloLens 2 kiterjesztett valóság headsetjébe is Qualcomm-chipeket építettek be. Az idei Las Vegas-i CES világkiállításon azonban további együttműködést jelentettek be. A viselhető eszközökbe fejlesztendő egyedi célprocesszoroknak a célja a Microsoft vegyes valóság (mixed reality) alapú szoftverének és a Qualcomm okos AR-platformjainak az ötvözése.

A Microsoft tavaly jelentette be, hogy 2022-ben a Mesh virtuális megbeszélések lebonyolítására alkalmas platformját integrálni fogja a Teams üzleti kommunikációs rendszerébe. A Qualcomm pedig a Snapdragon Spaces nevű okostelefonos szoftverplatformon dolgozik.

Az okosszemüvegek egyébként is forró témának számítanak manapság. A Qualcomm közleménye szerint a mostani együttműködés magában foglalja egyedi AR-chipek fejlesztését, amelyek lehetővé teszik az energiahatékony, pillekönnyű AR-szemüvegek új generációját. Ezek a viselhető készülékek színes és magával ragadó élményt nyújtanak, valamint olyan szoftverek integrálását is lehetővé tehetik, mint a Microsoft Mesh és a Snapdragon Spaces XR Developer Platform.

Bár további részleteket nem közöltek, az viszont egyértelműen kiderül, hogy a jövőbeli kiterjesztettvalóság-alapú termékeket már összeköti valamilyen „közös szál” a két vállalat között. Márpedig a virtuális találkozásokat is ígérő metaverzum-őrületnek vélhetően pontosan erre van szüksége.

A Microsoft már korábban is tesztelte a HoloLens 2 kültéri használatát, ami várhatóan egyfajta ugródeszkaként is szolgálhat a jövőbeni kisebb méretű, szemüveg jellegű eszközök fejlesztéséhez. A HoloLens az eddigi tapasztalatok alapján jól alkalmazható például az iparban vagy az oktatásban. A széles körű bevetési lehetőséget az is mutatja, hogy a redmondi óriás tavaly gigaüzletet kötött az amerikai hadseggel, de együttműködik például a Niantic AR-játékfejlesztő szoftvercéggel is.

Forrás: