Így forradalmasítaná a légi teherszállítást a Cargocast

Így forradalmasítaná a légi teherszállítást a Cargocast

Így forradalmasítaná a légi teherszállítást a Cargocast

logisztika

2 perc

Az atlantai vállalat a rakománykezelés terén a valós idejű monitoring rendszerre és az RFID technológiára épít.

A földi kiszolgáló cégek esetenként nem tudják biztosítani az áruszállítás megfelelő feltételeit, ha például a repülőgépek és a tehergépjárművek közötti ingázás túlságosan gyorsan történik. Előfordul, hogy egyes szállítmányok kis méretűek, és raklapokon, jelöletlen kartondobozokban vannak felhalmozva.

Mindez a készletek átláthatatlanságát, költséges késéseket és feszültségeket eredményez mind a légitársaságok, mind a szállítmányozók esetén. Egyes számítások szerint a rakományok manuális ellenőrzése kilogrammonként 2-3 centtel növeli a kezelési költségeket.

Ezen kíván változtatni az amerikai Cargocast, amely az RFID-technológia révén könnyítené meg a kapcsolódó folyamatokat. A rakomány információinak láthatóságát segítő technológiát egyelőre még tesztelik, figyelembe véve az utóbbi években változó sikerrel alkalmazott egyéb légi teherszállítási megoldásokat is.

A Radio Frequency Identification magyarul rádiófrekvenciás azonosítást jelent. A beazonosítás része az adó és vevő közötti kommunikáció, amelyhez szükséges egy úgynevezett RFID címke is, más néven RFID tag vagy RFID transzponder.

Az eredmények alapján a vonalkódok kézi szkennelése munka- és időigényes. Az újabb nyomkövető technológiák – például a Bluetooth Low Energy (BLE) – pedig továbbra is túl költségesnek bizonyulnak az egyes darabok címkézéséhez. A robotika és a vizuális technológia használatával pedig szerintük nem kezelhetők megfelelően az esetleges váratlan helyzetek.

Dan Diephouse, a vállalat vezérigazgatója úgy véli, hogy az érintésmentes RFID-fejlesztés a hatékonyság, a költségek és az automatizálás szempontjából is jó megoldás. „2010-ben az RFID-címkék darabonként 30 centre kerültek, és 90%-os pontosságúnak bizonyultak. Manapság körülbelül 10 cent az áruk, és 99%-os eredményességgel képesek működni” – hívta fel a figyelmet.

A fejlesztés lényege, hogy a feladó vagy szállítmányozó rádiófrekvenciás azonosítókat helyez a rakomány elülső részére. Amikor a szállítmány megérkezik a földi kiszolgálói létesítménybe, a dokk bejáratához telepített detektorok leolvassák a címkéket. A raktári dolgozók pedig digitális képernyőkön követhetik nyomon a részletes adatokat.

Mike Morey, az Air Canada korábbi szállítmányozási igazgatója szerint a valós idejű monitoring elengedhetetlen a kiszolgáló létesítményeken belül is, ahol a szállítmány visszakeresése és repülőgépekhez történő szállítása gyakran pár órán belül megtörténik.

A Cargocast RFID szoftvere integrálható a legtöbb meglévő raktári IT-rendszerhez, és az ellátási lánc egyes elemeivel is kompatibilis. Bár a koronavírus-járvány globálisan minden ágazatot sújtott, így a légi áruszállítást is, de Dan Diephouse abban bízik, hogy a COVID-19 teremtette új helyzetben még fontosabbá válnak az innovatív technológiák.

Forrás: