Segítség a bajban: chatbottal bővül az ÉletMentő applikáció

Segítség a bajban: chatbottal bővül az ÉletMentő applikáció

Még nagyobb segítség a bajban: chatbottal bővül az ÉletMentő applikáció

közszolgáltatás

2 perc

A Vodafone Magyarország Alapítvány és az Országos Mentőszolgálat közös applikációja újabb funkcióval bővül. A chatbot gyorsabb és hatékonyabb segítséget nyújt a felhasználóknak, emellett kérdezz-felelek formában az elsősegélynyújtást is támogatja. A Vodafone ugyanakkor más módon is fejleszt a balatoni térségben: mostantól a déli part fővárosában is elérhető a Vodafone 5G szolgáltatása.

A segélyhívásokat gyorsabbá és hatékonyabbá tevő ÉletMentő applikációba újabb funkció került annak érdekében, hogy a lakosság számára a lehető legnagyobb segítséget nyújthassa. Augusztus 6-tól érhető el a chatbot, melynek köszönhetően a telepítési és felhasználási kérdések esetén gyorsabban és hatékonyabban tudnak segítséget nyújtani a felhasználóknak, valamint kérdezz-felelek formában az elsősegélynyújtás folyamatát is támogatja a funkció. Az alkalmazás a Google Play vagy az App Store oldaláról tölthető le.

„Ma már az üzleti és a mesterséges intelligencia elemeit is használjuk az életmentés számos területén, köztük a Vodafone Magyarország Alapítvánnyal közösen, idén januárban útjára indított ÉletMentő applikációhoz kapcsolódóan is. Ezt az alkalmazást a fél évvel ezelőtti indulása óta eddig mintegy 500 ezren töltötték le, és már mintegy 2500 segélyhívás az appon érkezett mentésirányító bajtársainkhoz” – mondta dr. Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója.

Az alkalmazás a Balaton környékén élőket és ott nyaralókat is segíti: ahogy eddig is, a Balaton környékéről beérkező segélyhívásoknál szükség esetén riasztják a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatát is.

 „A vízimentők sürgősségi betegellátásra szakosodott egységei ettől az évtől hatékonyabban tudják ellátni feladataikat, ami annak is köszönhető, hogy az Országos Mentőszolgálat tableteket biztosított számunkra. Ennek köszönhetően mi is bekapcsolódtunk a digitális mentési rendszerbe. Nagy öröm számunkra az, hogy a mentőszolgálat a korábbinál profibb és gyorsabb kommunikációval bír, és az is, hogy a bajbajutottak gyorsabban és konkrétabban tudnak segítséget kérni az ÉletMentő applikáció segítségével, mert ezáltal a mi munkánk is hatékonyabbá válik” – összegezte Bagyó Sándor, a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatának elnöke.

Siófokon már élesben működik az 5G

A Vodafone Magyarország egy másik, balatoni térséget érintő fejlesztést is bejelentett: a szolgáltató felkapcsolta Siófokon található 5G bázisállomásait, így a déli part fővárosában már elérhető az újgenerációs mobilhálózat az arra alkalmas készülékekkel.

A siófoki állomások már a márciusi frekvencia aukción elnyert 3500MHz-es frekvenciasávot használják. A szolgáltató továbbá azt is bejelentette, hogy az elkövetkező időszakban felkészítik a Balaton körül lévő bázisállomásait a 700 MHz-es sáv fogadására, amivel a tó és a partvonal egészén elérhető lesz az 5G szolgáltatás az arra alkalmas készülékekkel. A szolgáltatás a tervek szerint szeptember elejétől indul, amikor is az NMHH elérhetővé teszi a távközlési vállalat számára a 700MHz-es sávot.

„A Vodafone Magyarország számára kiemelten fontos a balatoni régió, így az utóbbi években folyamatosan fejlesztettük hálózatunkat a térségben. Ennek köszönhetően korábban a tó teljes térségében elérhetővé vált a 4G+ hálózatát, mely így 53 településen érhető el. A balatoni régió és a Vodafone közös története most tovább folytatódik, hiszen ma Siófokon is elindítottuk az újgenerációs mobilhálózatot, az 5G-t, melynek előnyeit terveink szerint hamarosan a teljes balatoni térség megtapasztalhatja” – mondta dr. Budai J. Gergő, a vállalat vezérigazgató-helyettese, az igazgatóság alelnöke.