Most milliókat ér a Zöld Kód: így kódolj a holnapért!

Kapcsolódó cikkek

Most milliókat ér a Zöld Kód: így kódolj a holnapért!

Most milliókat ér a Zöld Kód: így kódolj a holnapért!

közszolgáltatás

3 perc

Fiatalok számára hirdet 6 millió forint összdíjazású ötletpályázatot a Vodafone Magyarország Alapítvány

A pályázatra két korcsoportban várják a fenntarthatóságra és kódolásra nyitott diákok jelentkezését

A Vodafone Magyarország Alapítvány második alkalommal hirdette meg Zöld Kód – Kódolj a holnapért! című ötletpályázatát, amelyre két korcsoportban várja a fiatalok jelentkezését. Az alapítvány idén a fenntarthatóságot jelölte meg oktatási projektjei központi témájának, ennek megfelelően a pályázó csapatok 5, erre reflektáló kategóriában adhatják le ötleteiket. A szervezők hangsúlyozzák: a versenyen való részvételhez programozással kapcsolatos külön tudás, előképzettség nem szükséges, annál inkább nyitottság, a digitális platformok iránti érdeklődés és kalandvágy.

A tavalyi kiírás sikerén felbuzdulva idén is meghirdetik az ötletpályázatot, melynek célja, hogy a digitális világ iránt érdeklődő innovatív gondolkodású diákokat – valamint tanáraikat és szüleiket – kreatív alkotásra ösztönözze a robotika, a kódolás és a fenntartható jövő témájában. A zsűri a legjobbnak ítélt pályázatokat mindkét korosztályban 3-3 millió forint összértékű tárgyi nyereménnyel, programélménnyel jutalmazza.

A beérkezett pályamunkák közül legjobbnak ítélt, legfeljebb 10-10 ötletet egy döntő keretében, a Skool szakmai támogatása mellett dolgozzák ki a pályázó csapatok.

  • Az ötletpályázat során a 4-7. évfolyamos diákoknak a Scratch programnyelv használatával kell a fenntartható jövőt támogató ötletüket leprogramozniuk.
  • A 8-12. évfolyamos tanulóknak pedig egy-egy videóban kell bemutatniuk ötletüket arra vonatkozóan, hogyan támogathatják a robotok a fenntartható jövőt.

A szervezők öt, fenntarthatósággal kapcsolatos témában várják az ötleteket: minőségi oktatás; egészség és jóllét; fellépés az éghajlatváltozás ellen; fenntartható városok és közösségek, közlekedés; valamint tiszta víz, alapvető köztisztaság.  

„Úgy látjuk, hogy a Z és az alfa generáció tagjai nagyon otthonosan mozognak a digitális eszközök világában, fontos azonban megmutatnunk, hogy az online tér nem csak a szórakozás vagy kikapcsolódás színtere lehet. Célunk, hogy az eszközök készségszintű használatán túl a fiatal generációk lehetőségként tekintsenek a technológiai eszközökre és platformokra, melyek segítségével és a kreatív energiák felhasználásával pozitívan befolyásolhatják a saját jövőjük alakulását. A digitális kompetenciafejlesztés ösztönzésével használható és jövedelmező tudást és világunk problémáira való válaszkészséget adhatunk a gyerekek kezébe” – mondta Flakstad Emőke, a Vodafone Magyarország Alapítvány ügyvezetője. 

A szervezet hisz abban, hogy a digitalizációban rejlő lehetőségek segíthetik a fenntarthatóbb társadalom kialakítását. A diákok és pedagógusok körében végzett nem reprezentatív kutatásukból kiderült, hogy a fenntarthatóságról való gondolkodás foglalkoztatja a Z és alfa generáció tagjait, így a témával már az iskolák falai között is rendszeresen foglalkoznak. Erre az igényre és a világban zajló egyéb, hasonló témájú diskurzusra reagálva a Vodafone Alapítvány még idén ZöldGuru néven indít saját e-learning kurzust, amely a hozzá tartozó tanári kézikönyvvel kiegészítve ingyenesen lesz elérhető az alapítvány oktatási platformján, az E-iskola tananyagai között.