Okosteremmel segíti a pedagógusképzést a Vodafone

Kapcsolódó cikkek

Okosteremmel segíti a pedagógusképzést a Vodafone

Okosteremmel segíti a pedagógusképzést a Vodafone

közszolgáltatás

2 perc

A Vodafone Magyarország Alapítvány októberben adta át a szegedi Juhász Gyula Gyakorló Általános és Alapfokú Művészeti Iskolában kialakított okostantermet, amely az iskola diákjain és oktatóin túl, a Szegedi Tudományegyetem pedagógusképzésében részt vevő hallgatók számára is lehetővé teszi a digitális kompetenciafejlesztést.

Az együttműködése során a Juhász Gyula Gyakorló Általános és Alapfokú Művészeti Iskolában kialakított teremben okostábla, valamint a diákok által is használható tabletek segítik az oktatást. Az okostanterem teljes körű felhasználása érdekében a gyakorlóiskola pedagógusai csatlakoztak az „IKT eszközök a tanórán” e-learning kurzushoz, amely célja, hogy gyakorlatorientált, interaktív módon alakítsa az oktatásban résztvevők digitális szemléletét és bővítse módszertani repertoárját. A pedagógushallgatók számára az alapítvány egy féléves gyakorlati képzést indít, melynek révén már a tanulmányaik során részeseivé válhatnak az oktatás digitális transzformációjának.

„Az okostanteremben, az eszközökben, és a szoftverekben rejlő lehetőségre akkor tudunk hatékonyan építeni, ha azok a megfelelő kompetenciákkal rendelkező kollegák használatába kerülnek, ha integráljuk őket az oktatási folyamatokba, és azokkal szerves egységet képeznek. Egyetemünk kiemelt célja a hallgatóink, a pedagógusképzésben részt vevő, tanító és tanár hallgatóink kompetenciájának fejlesztése, ezen belül is kiemelten a digitális skillek erősítése” – mondta dr. Gellén Klára, az SZTE oktatási rektorhelyettese az eseményen.

Az alapítvány kiemelt céljának tekinti, hogy szakmai támogatásával és módszertani oktatással segítse az ország oktatási intézményeit.

„A Vodafone Magyarország Alapítványnál hiszünk abban, hogy a modern pedagógusképzés elengedhetetlen része a digitális kompetenciafejlesztés gyakorlati oktatása, ezért évek óta dolgozunk azért, hogy biztosítsuk hazánk pedagógusai és tanárképzős hallgatói számára digitális készségeik fejlesztését. A Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Karával folytatott közös munka keretében a kifejezetten gyakorlati szemléletű módszertani képzés szakmai tartalmát állítottuk össze. Külön öröm számomra, hogy mivel Digitális Iskola Programunk éppen Szegedről indult 2015-ben, a frissen elkészült és átadott okosteremmel hazaértünk a térségbe” – emelte ki Flakstad Emőke, a Vodafone Magyarország Alapítvány ügyvezetője.

A szervezet csaknem 50 oktatási intézménnyel áll kapcsolatban, amelyek közül 21 iskola található a déli országrészben. A térségben, Szarvason hozták létre az első robotika tantermet, illetve 2020-ban a településen készítették el az első okoseszközökkel felszerelt és kialakított tantermet is, amit a szegedi Gál Ferenc Egyetem kihelyezett pedagógiai karának hallgatói azóta is nagy lelkesedéssel használnak. A szarvasi képzésben részt vevő hallgatók visszajelzései alapján elmondható, hogy a leendő pedagógusok nyitottsággal fogadták a gyakorlati fókuszú digitális megoldásokat, és azonnal beépítették azokat a munkájukba. A szegedi együttműködéssel nem ér véget a cég régiós tevékenysége, jövőre a gyakorlóiskolák digitális fejlődésével kapcsolatban szerveznek országos konferenciát a térségben.

„A Vodafone Alapítvánnyal folytatódik az együttműködés jövőre is. 2024 áprilisában támogatásukkal országos konferenciát szervezünk a GYISZ-szel és a JGYPK-val közösen, mely a 150 év a pedagógusképzésért rendezvénysorozat részeként ’A gyakorlóiskolák a digitális modernizáció és a fenntartható fejlődés útján’ tematika mentén a digitális kompetenciafejlesztés gyakorlati megvalósítási lehetőségeit járja körül, és mutat a mindennapokban használható jó gyakorlatokat. Mottónk: A tudás és a környezet érték! Együtt többre vagyunk képesek a digitális világban” – tette hozzá Dr. Zsigriné Dr. Sejtes Györgyi, a Juhász Gyula Gyakorló Általános és Művészeti Alapfokú Iskola igazgatója.