ITS: Hamburgban mutatkozik be a jövő mobilitása

ITS: Hamburgban mutatkozik be a jövő mobilitása

ITS: Hamburgban mutatkozik be a jövő mobilitása

közszolgáltatás

2 perc

Az 1,8 millió lakosú német városban október 11. és 15. között zajlik az Intelligent Transport Systems (ITS) World Congress rendezvény. A világ egyik legnagyobb, okos mobilitással és a közlekedés digitalizációjával foglalkozó eseményét minden harmadik évben rendezik meg európai helyszínen.

Az ITS ideje alatt a 400 kiállító és a mintegy tízezer látogató megoszthatja egymással a legjobb gyakorlatokat, így segítve elő azok terjedését. A 200 program témája is a szektor legfrissebb trendjei körül forog.

Autonóm, rugalmas, decentralizált és digitális

A Hanza-városban, ahol 1965-ben a világon elsőként hoztak létre közlekedési szövetséget, jelenleg is több, a legmodernebb megoldásokkal kapcsolatos úttörő projekt fut. Ezek között található önvezető tömegközlekedés, drónos egészségügyi kiszállítás, utazásmegosztó applikációk, autonóm közlekedésre kijelölt sávok és a városi légiközlekedési szabályozás is.

Az egyik kiemelhető kezdeményezés egy önvezető minibuszhoz kapcsolódik, amely a kikötő körüli negyedben, két kilométeres távon közlekedik akár 25 kilométeres óránkénti sebességgel. A HEAT nevű projekt tavaly kezdődött második szakaszában a járművet egy szakaszon már a lakosok is használhatják, igaz, a 10 személyes, elektromos kisbusz állítólag bezavar a kikötő körüli terület dinamikus közlekedésébe.

A 2020-ban indult Medifly projekt keretében pilóta nélküli repülők szállítják a gyógyszereket és különböző orvosi mintákat a patikák, kórházak és a laboratóriumok között. A drónok kikerülhetik a nagyváros zsúfolt útjait, és nagymértékben növelik az egészségügyi logisztika hatékonyságát és fenntarthatóságát.

A megnövekedett légi forgalom miatt 2018-ban Hamburg törvényeket hozott a városi légtér használatával kapcsolatban, és jelenleg is zajlik a drónok és légi járművek működését szabályozó keretrendszer kidolgozása. A pilóta nélküli repülőeszközök használatára a kisebb kórházak ellátási nehézségeinek megoldása érdekében már Németország távoli területein is születtek kezdeményezések.

A szintén működő HVV Switch App az autómegosztást emeli magasabb szintre. Ennek keretében gépkocsik, kerékpárok, elektromos rollerek segítik a tömegközlekedést, amivel változást hozhatnak az „egy ember, egy autó” szemléletben.

Mobilitás és együttműködés

A városi szenátus öt éve kezdett bele az intelligens közlekedési stratégiába, amely törvényhozói iránymutatásként szolgál a mobilitási szektor modernizálása során. A témában illetékes városi hivatalnok arról számolt be, hogy Hamburg folyamatosan dolgozik a levegő minőségének javításán, a forgalom csökkentésén és az életminőség általános javításán.

Anjes Tjarks szerint a mobilitás érdekében szoros együttműködésre van szükség a közösségi- és a magánintézmények között, amelyek együtt alkothatják meg a jövő kreatív megoldásait. A világkongresszusra a lehető legjobbkor kerül sor, hiszen Hamburg éppen befejezi azt a mobilitási átállást, ami a fenntartható és hálózatba kapcsolt közlekedés intelligens koncepcióira támaszkodik – tette hozzá a szenátor.

Forrás: