Gépi tanulást is bevet a McDonald’s

Kapcsolódó cikkek

Gépi tanulást is bevet a McDonald’s

Gépi tanulást is bevet a személyre szabott kiszolgálás érdekében a McDonald’s

kereskedelem

2 perc

A cég március végén jelentette be, hogy megállapodott a személyre szabott vásárlási élményekkel foglalkozó Dynamic Yield startuppal.

Bár az összegről a közleményben nincs szó, a felvásárlásra rálátó forrás szerint a McDonald’s több mint 300 millió dollárt fizetett a gépi tanulással foglalkozó vállalkozásért. Így az elmúlt húsz évben ez lehet a gyorséttermeket üzemeltető cég legnagyobb akvizíciója.

A Dynamic Yield különféle iparágakban – e-kereskedelemben, médiában, utazási- vagy pénzügyi területen – tevékenykedő vállalkozásokkal dolgozik együtt, hogy azok megvalósíthassák az úgynevezett Amazon-stílusú személyre szabott online élményt.

Süt a nap, jöhet egy kis sült krumpli?

A technológia segítségével elsősorban a McDrive szolgáltatás kínálatát digitalizálnák, és olyan különböző tényezőkhöz igazítanák, mint például az időjárás, az étterem aktuális forgalma vagy a fogyasztói trendek. A vásárlás megkezdésekor az algoritmus a már megrendelt ételekhez társítva, különféle kiegészítő termékeket is ajánl.

A rendszert a gyorséttermi lánc tavaly már több helyszínen is tesztelte az Egyesült Államokban. A tervek szerint a fejlesztést 2019-ben az államok teljes területére elkezdik kiterjeszteni, később pedig más országokban is bevezetik. Az óriásvállalat a gépi tanulási technológiát szeretné más digitális termékekbe, például digitális önkiszolgáló egységeibe és a mobilapplikációjába is beilleszteni.

Nem véletlenül hangsúlyozza az elnök-vezérigazgató, hogy növekedési terveik kritikus eleme a vevőik nagyobb kényelmet szolgáló vásárlói élmények növelése. Steve Easterbrook kiemelte, hogy a Dynamic Yield megvásárlásával a jövőben a mindennapok során nagyobb szerepet szánnak a technológiának és az adatelemzésnek, hogy ezek segítségével fejleszthessék szolgáltatásaikat.

Önálló maradhat a startup

A felvásárlás bejelentésével együtt az is világossá vált, hogy a technológiai cég továbbra is önállóan működhet. Kiszolgáltatja jelenlegi és jövőbeni partnereit is, egyben továbbfejlesztheti fő tevékenységét. A hét éve alapított vállalkozás olyan befektetőktől szerzett több mint 83 millió dollárt és stratégiai hátteret, mint például az Endeavors, a Baidu vagy a The New York Times.

Forrás: