Webáruházak: az ingyenes kiszállításra vevők a magyarok

Kapcsolódó cikkek

Webáruházak: az ingyenes kiszállításra vevők a magyarok

Webáruházak: az ingyenes kiszállításra vevők a magyarok

kereskedelem

2 perc

Az online vásárlásra ösztönző tényezők első öt helyezettje mind a kedvezményekre fókuszál. Közülük is kiemelkedő fontossággal bír a házhoz szállítás ingyenessége – állapítja meg a GfK tanulmánya.

Az online kereskedelem további fejlődésének egyik fontos feltétele a megfelelő logisztikai szolgáltatások elérhetősége. Az áru gyors és legfőképp olcsó kézbesítése alapvető elvárás a fogyasztók részéről. A GfK a 15-59 éves internetezők körében készítette el a Digital Connected Consumer kutatását.

Az eredmények alapján a fogyasztók 72 százaléka állítja azt, hogy még többet vásárolna online, ha ingyenes házhozszállítást vehetne igénybe. Ezzel a kiszállítás a legfontosabb tényezővé lépett elő az online vásárlást ösztönző kedvezmények és előnyök között.

Dübörög az e-kereskedelem

A legtöbbek által az elmúlt évben interneten vásárolt árucikkek a melegétel, a könyv, a ruházat és az elektronikai termékek voltak. A megrendelt árukat az esetek több mint felében futárszolgálat kézbesítette a fogyasztókhoz. Ezen túl a vásárlók rendeléseikhez személyes átvételi lehetőséggel élve, postai küldeményként, átvételi pontokon, illetve csomagautomaták révén jutottak hozzá – ebben a fontossági sorrendben.

A belföldön rendelt termékek házhoz szállításának költségei területileg egységesek. Budapesten a rendelések több mint negyede személyes átvétellel az üzletben jut el a fogyasztókhoz. Ezzel szemben a községekben a személyes átvétel aránya csupán 3 százalékot ér el.

„A különböző kiszállítási módok jövőjét kutatva érdemes megvizsgálni az innovációkra fogékony fogyasztókat, akik elsőként értesülnek az újdonságokról, és szívesen próbálják ki őket. A náluk bevált megoldások később szélesebb körben is elterjednek” – állítja Dörnyei Otília, a GfK logisztikai iparági szakértője. 

„A kutatási eredmények azt jelzik, hogy az újítók jelentősen nagyobb arányban vették igénybe a csomagautomatákat, kedvező tapasztalataikat másokkal megosztva kedvet csinálnak a kevésbé innovatív vásárlók körében is ehhez a típusú átvételhez. Az automaták egyben hatékony válaszlehetőséget biztosíthatnak a fogyasztók gyors és olcsó kiszállítással kapcsolatos igényeire, illetve Budapesten versenybe szállhatnak az üzletekben történő személyes átvétel gyakorlatával” – véli a szakember.