Robotok a GE Hungary irodáiban

Kapcsolódó cikkek

Robotok a GE Hungary irodáiban

Robotok a GE Hungary irodáiban

gyártás

3 perc

Már 19 robot segíti a budapesti szolgáltató központban dolgozó munkatársakat. A pénzügyi, HR, jogi, értékesítési és az ellátási lánchoz kapcsolódó folyamatok egyes elemeinek automatizációjával az adminisztratív tevékenységek hatékonyságát kívánják javítani.

Jelenleg mintegy 1,5 millió robot segít minket, embereket a munkavégzésben, de a gondolkodó és önmagukat tanító gépek száma néhány éven belül elérheti a 6 milliót is. A technológia gyors fejlődése, az automatizálás, a digitalizált gyártás és a mesterséges intelligencia alapjaiban alakítja át a munkavégzés világát a következő években. A hatás nemcsak az iparban, de a szolgáltatói szektorban is érezhető lesz. 

Hogyan lesz hatékonyabb a jövő munkahelye?

„Európában az elmúlt 10 év során mindössze 3%-kal nőtt a GDP, miközben az Egyesült Államokban 10%-kal. A felzárkózás egyik eszköze lehet a digitalizáció, amely alkalmazása növeli a termelékenységet, és javítja a munkafolyamatok hatékonyságát” – mondta Joerg Bauer, a GE Hungary elnöke. „Magyarországon a vállalat célja az, hogy a digitalizáció révén nagy hozzáadott értéket előállító tevékenységekkel növelje ipari kapacitását, emellett az adminisztratív folyamatai is hatékonyak és értékteremtőek legyenek” – tette hozzá.

„A budapesti központunkat egy teljesen integrált, automatizált és a növekedést hatékonyan támogató egységgé kívánjuk alakítani” – mondta Björn Bergabo, a GE Global Operations regionális ügyvezetője. „Célunk továbbá, hogy 2017 végére a cég adminisztratív, támogató funkcióinak 60%-át a szolgáltatóközpont lássa el. E célok elérésének legfontosabb eszköze pedig az RPA, a Robotic Process Automation, vagyis a robotizált folyamat-automatizáció” – összegezte az igazgató.

Adatfeldolgozó robotok az irodában

A robotok gyakorlatilag olyan számítógépes applikációk, amelyeket a munkatársak a nagy mennyiségben előforduló, ismétlődő munkafolyamatok és tranzakciók elvégzésére, adatok elemzésére, illetve más digitális rendszerekkel való kommunikációra és adatlekérésekre használnak.

A GE Global Operations irodáiban ilyen fejlesztések segítik a dolgozókat például a beérkező számlák és a megrendelési számok egyeztetésében, a számlák fizetési határidejének figyelésében, a kintlévőségek nyilvántartásában, a jótállások kezelésében, az adóbevallások elkészítésében, de ugyancsak „digitális csapattagok” végzik a nemzetközi pénzügyi tranzakciók fizetési árfolyamának egyeztetését, vagy például a nemzetközi szállítások lebonyolítására vonatkozó ajánlatok bekérését és összehasonlítását.

Átalakuló munkahelyek

A GE megbízásából a belga Breugel Intézet készített tanulmányt, amely szerint a következő két évtizedben, az OECD országokban a munkahelyek 54%-a lehet automatizálva, vagyis 10-ből több mint 5 munkahelyet érint majd valamilyen formában és mértékben a digitális átalakulás. A megrendelő becslése szerint a pénzügyi és adminisztratív munkafolyamatok akár 40%-a is automatizálható lesz.

A folyamatok automatizálásának térnyerésével és a robotok kognitív képességeinek fejlődésével párhuzamosan pedig minden vállalatnál változnak majd azok a képességek és kompetenciák, amelyeket a vállalat előnyben részesít munkatársai felvétele és alkalmazása során. A jövőben felértékelődik majd a magasan képzett szakemberek, a vezetők, a tanácsadók, a digitális technológiákat irányítani és kezelni képes informatikai szakemberek, valamint az erős technikai, matematikai, adatelemzési és probléma megoldó készségekkel rendelkező munkatársak szerepe.