Most érdemes beszállni az okosotthonok piacába

Most érdemes beszállni az okosotthonok piacába

Most érdemes beszállni az okosotthonok piacába

gyártás

2 perc

A Juniper Research legfrissebb tanulmánya szerint az otthonautomatizációban használható készülékek száma 2021-re elérheti a 770 millió darabot, ez a 2016-os 68 milliós darabszámhoz képest több mint 11-szeres növekedést jelent majd.

A tanulmány szerint ahogy egyre jobban megszilárdítják pozíciójukat a nagyobb okosotthonplatformok, úgy növekszik a nyitottság a harmadik felek által készített alkalmazások és eszközök iránt. Ez egyelőre a fejlettebb piacokon igaz, emiatt a prognózis alapján ezek a területek (Észak-Amerika, Távol-Kelet és Nyugat-Európa) adják majd az okosháztartások közel háromnegyedét 2021-re.

Az IoT-vel jól járhatnak a biztosítók és a lakástulajdonosok is

Az intelligens otthonhoz kapcsolódó hardvereladások egyre népszerűbbek lesznek majd, idővel lekörözik a szolgáltatók által összeállított előfizetéses modelleket is. Ugyan ez utóbbiak terén is tapasztalható lesz némi növekedés, az egyszeri megvásárlás várhatóan jóval népszerűbb lesz a vásárlók körében.

A várakozások szerint az otthonautomatizációs hardvereladásokból származó bevételek nagyságát 2018-ra akár a 6,2 milliárd dollárt is elérheti.

Természetesen addig még a gyártóknak és a szolgáltatóknak is számos kihívásnak meg kell felelniük, ráadásul sok szempontból kiforratlan még ez a piac. Ami viszont biztosnak mondható, hogy az okoseszközök integrációjának növekedése miatt a későbbiekben olyan egyedi megoldásokra is szükség lesz, amelyek jelenleg még nem elérhetők, az új piaci belépők pedig nem biztos, hogy minden esetben kellően biztonságos termékekkel rukkolnak elő, így a megfelelő védelemre is kiemelt figyelmet kell fordítani.

Töretlen innováció

Sam Barker, a Juniper Research elemzője úgy véli, a sikeres piaci szereplők képesek lesznek azonosítani azokat a kritikus pontokat, amelyek a különféle intelligens technológiák bevezetésével enyhíthetők. A népesség elöregedését tapasztaló Japánban pedig különösképpen sokat segíthet az automatizálás és a digitális egészségügyi szolgáltatások összehangolása.

A piaci töredezettség miatt az innováció kulcsfontosságú szerepet játszik a sikeres startupok esetén, sokkal inkább, mint gyors alkalmazkodókészségük. A fő platformokat biztosító vállalatok – az Apple, az Amazon, a Google és a Samsung – továbbra is piacvezetők maradnak, így az új belépőknek mindenképpen ehhez igazodva kell majd előrukkolniuk saját szolgáltatásaikkal és megoldásaikkal.

Forrás: Telecom Tech News