Értéket teremtenek az emberközpontú okosgyárak

Értéket teremtenek az emberközpontú okosgyárak

Értéket teremtenek az emberközpontú okosgyárak

gyártás

2 perc

A Deloitte Insights amerikai kutatása gyártással foglalkozó vállalatokat kérdezett meg a témában. Az eredményekből kiderül, hogy a válaszadók 86 százaléka szerint 2025-re az okosüzemek határozzák meg a piaci versenyt, 83 százalék pedig egyenesen azt gondolja, ezek a gyárak átalakítják a termékek előállítási módját.

A jövő termelésének átalakulásába vetett hitet egy kutatás is alátámasztja, amely alapján a fejlődés csökkenő költségek mellett jelentősen növekvő teljesítményt, minőséget, biztonságot és nyereséget hozhat.

Az ehhez szükséges új megoldások kombinálják az ipari internet (IIoT) nyújtotta lehetőségeket a többi között a felhőtechnológia, az edge computing, a robotizált folyamatautomatizálás (RPA), a mesterséges intelligencia (AI) és a gépi tanulás alkalmazásával.

A cégvezetők sokféle lehetőség közül választhatnak azzal kapcsolatban, hogy mely technológiákat és milyen módon használnak az átalakítás során, hangsúlyozza az Implementing the Smart Factory címet kapott összefoglaló.

Van még hova fejlődni

Az ígéretes számok ellenére a megkérdezett gyártók mindössze öt százaléka állította azt, hogy már legalább egy üzemet teljes mértékben intelligenssé tett. Ezen kívül még harminc százalékuk számolt be a termelőegység felokosítását célzó, jelenleg zajló kezdeményezésekről.

A válaszadók csaknem kétharmada (65 százalék) mondta azt, hogy le van maradva azokkal az okosfejlesztésekkel, melyek a cég versenyképességet a közeljövőben döntően befolyásolnák.

A tanulmány szerint fontos, hogy a döntéshozók az intelligens üzem tervezése során az üzleti célok elérése érdekében felhasználó-központú perspektívákat alkalmazzank.

Szánjanak időt annak megértésére, pontosan hogyan működnek az egyes munkakörök, milyen eszközökre van szükség azok ellátásához, milyen problémákkal, fejlesztendő területekkel találkoznak az alkalmazottak. Győződjenek meg arról, hogy a munkavállalók tisztában vannak az őket érintő információkkal, feladatokkal és megoldásokkal.

Elsősorban a felhasználókra fókuszálva, a vezetők feladata a megoldandó problémák és megváltoztatandó viselkedésminták azonosítása, ezután pedig érdemes átgondolniuk, hogyan segítheti őket mindebben a technológia.

Szakemberek a változás élén

A javaslatok között szerepel néhány úgynevezett change champion, vagyis a változások élére álló, szervezeten belüli szakember kijelölése. Ők támogatást nyújtanak a vezetőknek és az alkalmazottaknak is azzal, hogy segítenek az akadályok felszámolásában, elfogadtatják a változásokat a szervezettel, és megismertetik velük a digitális átalakítás üzleti értelmét.

A működésben, ellátási láncban, stratégiai tervezésben és egyéb feladatkörökben a kiemelt vezetők jelenléte lehetővé teszi a stratégiai gondolkodást azzal kapcsolatban, hogyan válhat a technológiai fejlesztés az egész rendszer előnyére, és termelhet minél nagyobb értéket.

Forrás: