Így javíthatnak a helyzetükön az irodaüzemeltetők

Így javíthatnak a helyzetükön az irodaüzemeltetők

Mi lesz a veszélyhelyzet után? Így javíthatnak a helyzetükön az irodaüzemeltetők

energia

2 perc

Jelentős változásokra lehet számítani az irodapiacon a következő hónapokban, a bérlők ugyan lassan ismét birtokba veszik a létesítményeket, de új igények merülnek fel. Az üzemeltetők számára a várható válság és az új elvárások miatt minden eddiginél fontosabbá válhatnak a hatékonyságot növelő intelligens megoldások.

Egyelőre nehéz megbecsülni, milyen változásokat hoz majd ebben a szektorban a járvány miatt kialakult krízis, azonban ahogy lassan visszatérnek a munkavállalók az irodaházakba, már látszik, hogy új helyzetre és új igényekre kell felkészülniük az üzemeltetőknek.

Olvassa el ezt a cikkünket is! Hőkamera segítheti a munkáltatókat a koronavírus idején

A kereskedelmi ingatlanszolgáltatásokkal foglalkozó JLL elemzése szerint az elmúlt években népszerűségnek örvendő és egyre zsúfoltabb hatalmas, nyílt terek koncepcióján változtatni kell. Az idei első negyedévben az irodaterület mintegy 70 százaléka volt ilyen jellegű, és míg a 2000-es évek elején még 30 négyzetméter körül volt az egy dolgozóra jutó átlagos terület egy irodában, addig napjainkra ez az érték 7 és 14 négyzetméter közé csökkent.

Az egyértelmű, hogy a biztonság megőrzése miatt ennél jóval nagyobb teret kellene biztosítani az irodákba visszatérőknek. De az elemzés arra is rámutatott, hogy az üzemeltetőknek a közösségi terekkel, valamint azokkal a helyekkel is kezdeniük kell valamit, amelyek könnyen zsúfolttá válhatnak. Ilyen lehet például a liftek vagy a recepció környéke. De jelentős feladatot ad majd a megfelelő higiéniai körülmények biztosítása, a rendszeres fertőtlenítés is.

A távmunka az irodabérlést is átrajzolhatja

Az is világos, hogy az otthoni munkavégzés szerepe jóval nagyobb lesz majd, mint korábban, és a vállalkozások, valamint a munkavállalók tömegesen élnek majd ezzel a lehetőséggel a járvány után is, ami szintén jelentős hatással lehet az irodák iránti igényre. Emellett az elemzések alapján komoly gazdasági visszaesés jöhet a következő időszakban, ami szintén kihívás elé állítja az irodaházak üzemeltetőit.

Ilyen körülmények között kulcsfontosságú, hogy minél költséghatékonyabban működjenek a létesítmények, illetve intelligens megoldások bevetésével tovább növeljék a bérlők alkalmazottainak kényelmét és biztonságát.

Például a Schneider Electric dolgok internete (IoT) technológiára és felhőszolgáltatásokra épülő platformja, az EcoStruxure lehetővé teszi, hogy az irodaház-üzemeltetők a fűtésre-hűtésre fordított energiamennyiség 30 százalékát megtakarítsák, a villamosenergia-költségeiket pedig akár 13 százalékkal is csökkenthetik.

A cég szerint az okosrendszer segítségével átlagosan 29 százalékkal csökkenthető a nem tervezett karbantartások száma, és előre ütemezhetők a szervizelések. A szoftverrel ezenkívül a fűtő-hűtő és szellőztető rendszereket érintő rejtett költségek 83 százaléka is beazonosítható.