Okostechnológia a páciensekért: így fejleszt a Withings

Okostechnológia a páciensekért: így fejleszt a Withings

Okostechnológia a páciensekért: így fejleszt a Withings

egészség

2 perc

A kalandos utat bejárt cég 60 millió dollárt fektet a kapcsolódó B2B-szolgáltatások bővítésébe.

A Withings története eddig filmbe illőnek mondhatóan alakult. A 2008-ban Franciaországban alapított vállalkozás kifejezetten az internetre csatlakoztatott IoT-készülékek gyártására szakosodott. Termékpalettájukon a többi között okosmérlegek és okosórák is helyet kaptak.

2016-ban azonban a társaságot felvásárolta a Nokia. 2017-ben pedig az elnevezés is megszűnt, és a cég Nokia Health néven működött volna tovább.

Mindez azonban a gyakorlatban nem valósult meg: a Withings alapítója, Éric Carreel ugyanis olyan megállapodást kötött, melynek értelmében a márka ismét függetlenné vált és visszavehette eredeti nevét.

Carreel úgy véli, a technológia képes lehet megreformálni a társadalmi egészséget azáltal, hogy bárki számára lehetővé teszi a kapcsolódó információk követését akár otthonról is – mindezt egészségügyi szakemberek bevonása mellett.

„Olyan izgalmas időket élünk manapság, ahol az orvostudomány személyre szabott adatelemzésen alapulhat. A hasonló gondolkodású partnercégek együttműködésével globális szinten valósíthatjuk meg elképzeléseinket. Továbbra is az új technológián és a mesterséges intelligencián alapuló eszközöket fejleszthetünk, amelyek képesek felismerni és előrejelezni az esetleges egészségügyi problémákat” – tette hozzá.

Most pedig mások mellett a Gilde Healthcare, az Idinvest Partners és a Bpifrance fektetett be 60 millió dollárt a vállalatba, de a sorban a BNP Paribas Développement, az ODDO BHF Private Equity és az Adelie Capital is megtalálható.

Edwin de Graaf, a Gilde Healthcare ügyvezető igazgatója szerint egyre nagyobb az igény a pontos és megbízható páciensadatok gyűjtésére és elemzésére. A mostani kockázatitőke-befektetés pedig hozzájárulhat az orvosok és a betegek együttműködésének újradefiniálásához.

Tavaly a Withings elindította a B2B (business-to business) MED PRO divízióját, melynek célja a szakemberek kiszolgálása és a prediktív képességek bevitele az otthonokba, a „négy fal közé” az újgenerációs eszközök segítségével.

Mathieu Letombe vezérigazgató úgy véli, az egészségügyi ágazat egyre inkább magába foglalja az intelligens technológián és a kapcsolódó adatokon alapuló megoldásokat.

„Mivel eszközeinek több operációs platformon is működnek, így a finanszírozás és az orvosi szakértelem újfajta bevonása még izgalmasabb megoldásokat hozhat az iparág számára. A következő tíz évben pedig a lehetőségek gyakorlatilag korlátlanok lesznek” – emelte ki.

A most befektetett tőkét a vállalat a MED PRO bővítésére szeretné felhasználni. A tervek szerint az idei év végéig 100 új álláshelyet hoznak majd létre az Egyesült Államokban és Franciaországban.

Forrás: