A Disney technológiája a kórházakban is hasznos lehetne
A Disney technológiája a kórházakban is hasznos lehetne
2017. július 13.
A nagy rajzfilmstúdió élményparkjaiban már évek óta működik a digitális azonosítást biztosító karpántos rendszer. Egy amerikai orvos szerint nagy hasznát lehetne venni hasonló megoldásnak a kórházakban is.
Jennifer Frank egy orvosoknak szóló blogon mesélte el, hogy családjával Disneylandben járt, és ez a szórakozáson túl ötleteket is adott neki az egészségügy digitális továbbfejlesztésére. Az élményparkban leginkább a sokféle funkcióra képes okoskarpánt nyűgözte le: a viselhető eszköz a bankkártyát is helyettesítette, de kiválthatja a szállodaszoba kulcsát, valamint a park belépőjegyét is.
A technológia is orvosolhatja az egészségügy problémáit
A doktornő a blogon megosztotta elképzelését, miszerint a kórházba érkezéskor minden páciens kaphatna egy hasonló okoskarkötőt. Ez garantálhatná, hogy mindenki a megfelelő szobába kerüljön, valamint nagyon könnyen és egyszerűen lehetne elektronikusan vezetni, hogy ki kapta már meg a gyógyszeradagját, illetve hogy mikorra van beütemezve a következő vizsgálat vagy kezelés.
A jelenlegi rendszerben előfordulhat, hogy egy rosszabb állapotban lévő beteg eltéved, vagy esetleg kétszer kapja meg a gyógyszerét. Ezek a hibák könnyedén kiküszöbölhetőek lennének a digitális karpántos nyilvántartással, amelynél a program minden fontos ponton ellenőrizné az előző orvosok és nővérek munkáját. Ahogy a Disney-park példája is mutatja, a technológia létezik, bár valószínűleg nem a legolcsóbb megoldás.
Jennifer Frank úgy véli, hogy az egészségügy világában gyökeres szemléletváltásra is szükség lenne, mert a jelenlegi felfogás ellehetetleníti a nagyvállalatokra jellemző biztonsági előírások bevezetését. Véleménye szerint olyan, mintha élne egy feltételezés, hogy mivel az ágazatban dolgozók az emberek életét mentik meg és gyógyítanak, így elég intelligensek ahhoz, hogy mindent észben tartsanak, holott bárki követhet el hibákat.
A megfelelő digitális adatbázis egyfajta virtuális asszisztensként pontosan számon tarthatna mindent. A kezelőorvosokra minimális többletfeladatot róna csak az új rendszer az egyes vizsgálatok, kezelések elvégzése után. A másik oldalon viszont jelentős idő felszabadulna, így több idejük jutna a betegekre, ráadásul növekedne a pontosság és a hatékonyság, vagyis a doktornő szerint kevesebb lehetne a műhiba is.