Tíz éven belül búcsút inthetünk a jelszavaknak

Tíz éven belül búcsút inthetünk a jelszavaknak

Tíz éven belül búcsút inthetünk a jelszavaknak

biztonság

2 perc

Az amerikai és brit fogyasztók több mint fele inkább a „korszerű személyazonosító módszereket” részesíti előnyben, hogyha szeretne bejelentkezni valamelyik internetes fiókjába – a többi között ez derül ki a Gigya piackutató legújabb felméréséből.

A kutatásban nagyjából négyezer fogyasztó mondhatta el véleményét. A válaszadók 29 százaléka semmit nem bíz a véletlenre, és a kétkomponensű azonosításra esküszik, a felhasználók ötöde pedig a biometrikus technológia mellett teszi le a voksát. Az utóbbi csoport több mint háromnegyede úgy véli, hogy ez a fajta eljárás sokkal biztonságosabb, mint az, ha felhasználónevekkel és jelszavakkal próbálják védeni internetes profiljaikat.

Online banki ügyintézés: kell-e a biometrikus azonosítás?

Azok, akik az ezredforduló tájékán születtek, minden más generációnál többre értékelik a fejlettebb személyazonosítási módszereket; az Y generációba tartozó válaszadók csaknem fele használ egy, vagy több biometrikus módszert is, például az ujjlenyomat-felismerő technológiát (38 százalék), a hangfelismerést (11 százalék), illetve a retinaszkennelést (5 százalék). 

A megkérdezetteknek csupán 16 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a legjobb megoldás az lenne, ha minden egyes internetes fiókhoz egy különálló jelszó tartozna. Azonban ennél is kevesebben vannak (6 százalék), akik egyáltalán nem veszik komolyan a biztonság kérdését, ők egyetlen jelszóval védik az összes fiókjukat. Általánosságban el lehet azonban mondani, hogy a fogyasztók közel kétharmada hét, vagy ennél kevesebb jelszóval igyekszik garantálni azt, hogy internetes profilját ne érje támadás. 

Természetesen vannak olyanok is, akik úgy érzik, hogy a jelszóhoz kapcsolódó bonyolult előírások túlságosan nagy nyűgöt jelentenek, ezért a felhasználók 68 százaléka egyáltalán nem készít magának saját fiókot. Amennyiben adott ennek a lehetősége, a felhasználók több mint fele, 52 százaléka bármilyen más opciót előnyben részesítene a tradicionális felhasználónevek és jelszavak megadásával szemben.

„A következő évtizedben véglegesen búcsút mondhatunk a hagyományos jelszavaknak” – hangsúlyozta Patrick Salyer, a Gigya vezérigazgatója. Azoknak a vállalatoknak, amelyek különösen ügyfélközpontúak, olyan rendszereket kell kiépíteniük, amelyek támogatják az újabb, biztonságosabb módszereket, mint például a biometrikus azonosítás – tette hozzá a szakértő. 

Forrás: NFC World+