Még több mindent tudhat meg rólunk a PayPal
Még több mindent tudhat meg rólunk a PayPal
2018. június 01.
A személyre szabott szolgáltatások kidolgozásában egyre fontosabb szerepet kap a mesterséges intelligencia.
A fizetési szolgáltatásairól ismert PayPal bejelentette, hogy megtette a szükséges lépéseket a Jetlore megvásárlására. A kaliforniai San Mateóban alapított startup fő profilja a mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása a kereskedelemben. A tranzakció összegét nem hozták nyilvánosságra.
A Jetlore-t 2011 januárjában alapították a Stanford Egyetem diákjai, akik egy számítástechnikai programban vettek részt. A programban az Uniqlo és a Nordstrom Rack kiskereskedelmi láncok tapasztalatainak felhasználásával tanulmányozták a „gépi tanulás” (machine learning) előnyeit.
Előre látják, hogy milyen ruhát vásárolunk?
Nem véletlen, hogy a Jetlore pont a kereskedelmi szegmensben vizsgálódott. A startup ún. „előrejelző technológiája” számtalan fogyasztói és termékadat alapján készít személyre szabott és célzott ajánlatokat a vásárlóknak. Ilyen adatok lehetnek a méretek, színek, megjelenés, stíluspreferenciák, előnyben részesített anyagok, márkák, de akár a termék származási országa is.
A cég prediktív szolgáltatása éppen ezért lehetővé teszi a marketingcsapatok számára, hogy már eleve jól ismert célcsoportokat bombázzanak e-mailekkel, vagy érjenek el honlapokon és alkalmazásokon keresztül. De ez még nem minden: a vásárló tanulmányozása itt korántsem ér véget. Az AI-rendszer ugyanis folyamatosan felülvizsgálja a korábbi eredményeket, és szükség esetén dinamikusan változtat az ajánlatokon, vagy az ajánlat megjelentetésének módján. Mindig azon a felületen lesz a legaktívabb, amit a felhasználó leggyakrabban használ.
- A startup szerint a Predictive Layout előrejelző programjuk használata önmagában 60-70%-kal növeli az e-mail küldés és honlaplátogatás által generált bevételt, továbbá 12%-al csökkenti az ügyfelek lemorzsolódását (churn).
- Másik népszerű termékük a vásárlói preferenciákat rangsorolja (Predictive Ranking). Ez azért lehet lényeges, mert az igények és a készletek nem mindig és mindenhol vannak összhangban, de a korábban felállított népszerűségi rangsor alapján a program automatikusan keresni kezdi a következő népszerű és elérhető terméket.
Ezentúl mindkét rendszert a PayPal marketingesei is fel fogják használni az elemzésekhez és a tesztelésekhez. Az eredményeket pedig azok kapják meg, akik használják a vállalat fizetési módjait és online kereskedelmi platformját, így például a WooCommerce, BigCommerce vagy a Shopify felületeket.
Harshal Deo, a PayPal kereskedelmi szolgáltatásainak alelnöke igen bizakodó. „Az AI-alapú technológiával felgyorsítjuk termékeink fejlesztését, amelyek ezáltal még értékesebbé teszik a szolgáltatásaink használatát. A Jetlore-nak köszönhetően megoszthatjuk ismereteinket azokkal a kereskedőkkel, akik szeretnének hatékonyabban kommunikálni az ügyfeleikkel” – emelte ki az alelnök.
Forrás: