Az USA után Európában is hódít a magyar big data cég

Az USA után Európában is hódít a magyar big data cég

Az USA után Európában is hódít a magyar big data cég

big data

2 perc

Csaknem 25 százalékos árbevétel növekedést ért el 2019-ben a budapesti székhelyű Starschema Kft. A cég ezzel megközelítette a 4 milliárd forintos éves bevételi határt. A főként Fortune 500-as nagyvállalatoktól érkező megrendelések mellett ez az eredmény nagyrészt a cég új európai projektjeinek köszönhető.

Az üzleti intelligencia és big data szolgáltató ezzel tavaly is tartani tudta azt a 20-30 százalékos növekedési ütemet. A Starschema megrendeléseinek túlnyomó része a tengerentúlról érkezik. Állandó ügyfeleik között olyan nevek szerepelnek, mint a Facebook vagy a Disney, de ezen a listán található a világ vezető streaming szolgáltatója, a Netflix is.

A tengerentúli terjeszkedés támogatása érdekében 2018 óta saját irodát üzemeltetnek Washingtonban. A főként amerikai alkalmazottakból álló csapat elsődleges feladatát a lokális marketing és értékesítési tevékenység ellátása képezi, a fejlesztőmunka továbbra is Magyarországon zajlik. A washingtoni iroda által leszerződött megrendelések volumene tavaly nyár óta emelkedik, a legnagyobb projektek között a Sony Music nevét érdemes kiemelni.

Érdekesség, hogy bár a társaság amerikai ügyfelektől befolyó bevétele az előző évben is nőtt, a tengerentúli megrendelések aránya a korábbi 70-ről 60 százalékra csökkent. Ennek oka, hogy a Starschema 2019-ben több jelentős európai projektet is sikerrel zárt, így a kontinensről származó árbevételének hányada a teljes volument nézve 5-ről 15 százalékra emelkedett. Példaként az ENSZ világélelmezési szervezete, a római székhelyű World Food Programme-mal több éve zajló, közös munkát lehet említeni.

Adattudósok és algoritmusok

A feladataikat alapvetően két csoportba érdemes sorolni. Az egyik a data science, ahol olyan algoritmusok kifejlesztése a cél, amelyekkel – a nagy mennyiségű adatok feldolgozására és a gépi tanulásra támaszkodva – bonyolult összefüggések tárhatók fel. Például az iparban jól hasznosítható az adattudósok munkája.

A másik terület, a data engineering: itt már nem az elemző algoritmusok megalkotása a feladat, hanem az, hogy az adatelemzés és az adatvizualizáció hatalmas mennyiségű adatok esetén is gyorsan, akár valós időben elvégezhető legyen – írta egy korábbi cikkben az Index.

Földi Tamás alapítója-tulajdonos, a cég műszaki igazgatója úgy véli, kilátásaikat javítja, hogy továbbra is töretlen a globális digitalizációs trend, és erősödik az igény az üzleti folyamatok során keletkező adatok elemzésére, hasznosítására.

„A nagyvállalatok egyre nagyobb arányban helyezik át folyamataikat digitális platformokra és egyre több adatot generálnak. Az elmúlt évek egyik legfontosabb eredménye számunkra az, hogy nagyot léptünk előre az ügyfél és megrendelés állományunk differenciálása terén. Ez azt jelenti, hogy cégünk mind földrajzi, mind iparági bontásban egyre több szegmensben tud megjelenni szolgáltatásaival és technológiai megoldásaival” – értékelt Földi Tamás.