A Ventic létrehozásával a német autógyártó – azáltal, hogy minden egy fedél alá került – a technológiát bizonyos járműmodellekre vagy régiókra szabhatja, miközben a különbségek ellenére is megmarad az egyetlen Ventic-technológiai platform, melynek alapvető flexibilitása révén az új üzleti modelleket mások is integrálhatják. Ez adja a V2X (vehicle-to-everything), a jármű és minden egyéb közti kommunikáció alapját – jelezte közleményében Abdallah Shanti informatikai igazgató.
A V2X ezenkívül a későbbiekben is hasznos lehet. A Car-Net rendszer továbbfejlesztett változata például lehetővé teszi, hogy a felhasználó megváltoztassa a hozzáférési szabályokat. Ez különös jelentőséget kap autómegosztás vagy új közlekedési szolgáltatások esetén, amelyeknek az „agyát” a Car-Net adja majd.
A mindennapok szintjén, a Venticnek köszönhetően a rendszerbe „lendületesebb” felhasználói interfész kerülhet, a működést pedig beépített felhőtámogatás segíti. Az okosautós technológia a jövőben olyan szintet érhet el – legalábbis, ha a VW tervei megvalósulnak –, hogy a folyamatos online kapcsolatban létező jármű már nemcsak szimplán a közlekedést szolgáló eszköz, hanem gyakorlatilag egy négy kereken guruló számítógép lesz.
A Vehicle-to-everything kommunikációs rendszer a jármű és más dolgok közti, bármelyiküket érintő információk cseréjét jelenti. A rendszerbe többféle specifikus kapcsolat tartozik:
A technológia segítségével a jármű már nemcsak a más autók és az infrastruktúra adataira támaszkodhat, hanem a felhőből is kaphat információkat. Ez a rendszer jelenleg az autókba integrált 4G LTE mobil adatátviteli eszközöket használja az autógyártó központi szerverével történő kapcsolatteremtésre.
A szerver összegyűjti és rendezi a bejövő információkat és ellenőrzi hitelességüket. Ha meggyőződött arról, hogy megfelelőek az adatok, akkor továbbítja őket az adott környéken közlekedő járműveknek.
A V2X kommunikáció akkor is hasznos lesz, ha az utakat vegyesen használják majd az önvezető autók és az emberi sofőrök. Mivel az utóbbiak viselkedése kiszámíthatatlanabb, az önvezető autók a kapott üzenetek segítségével jobban megérthetik, mire készül az emberi sofőr, és így fel tudnak készülni rá még azelőtt, hogy például saját szenzoraik jeleznének.