A teljes önvezetés orvosolná az álmos sofőrök problémáját

A teljes önvezetés orvosolná az álmos sofőrök problémáját

A teljes önvezetés orvosolná az álmos sofőrök problémáját

autó

2 perc

A Ford azt tervezi, hogy kihagyja a hármas szintű önvezetést és az ötös szintre ugrik, amely jelenleg a legmagasabb fokozatú járműautomatizálást jelenti.

Az amerikai vállalat még februárban jelentette be, hogy elképzelhetőnek tartja a félig automatizált szint átlépését az autófejlesztések során. Ezt a felvetést arra a gyakorlati tapasztalatra alapozták, hogy a tesztelések során néhány mérnökük elaludt a félig önvezető járművekben. Még a hangjelzéssel figyelmeztető lámpa, a vibráló szék és kormánykerék, illetve az autóban ülő másik mérnök sem oldotta meg ezt a „problémát”.  

Olvassa el, hogy mit jelentenek a különböző automatizációs szintek! >>

Raj Nair termékfejlesztési igazgató szerint a tesztelést végző mérnökök kényelmesebbé váltak, így a sofőr nélküli technológiát részesítettek előnyben és kevesebb figyelmet fordítottak az útra. Ez lehet az egyik fő probléma a hétköznapokban is a gyártók számára, hogyha csak hármas szintű automatizmusokat építenek be, amely bizonyos ellenőrzést átenged a vezetőnek.

„A képzett mérnökeink sem képesek ellenállni a törvényszerűségeknek. Az emberi természet jellegéből fakad, hogy az autós elkezd bízni az önvezető járműben, és úgy érzi, nem kell figyelnie annyira” – fejtette ki Nair.

Az ötös szint célkitűzése jelentősen érintheti a Ford rövid távú terveit, és azzal is számolniuk kell, hogy a versenytársak viszont képesek lehetnek olyan funkciókat, kényelmi szolgáltatásokat biztosítani, amelyek a hármas fokozathoz kapcsolódnak. Ugyanakkor egy ilyen döntés megerősítheti a céget a vezető nélküli álom megvalósításában, amely a várakozások szerint 2021-re várható az utakon.

A Ford korábbi közlése szerint a sofőr nélküli járművek a nagyobb városokban négy év múlva jelenhetnek meg. Ők is azt jósolják, hogy az autók az Uberhez hasonló utazásmegosztással működnek majd, de vezető nélkül. Mindez az üzemeltetési költségeket akár a felére csökkentheti, hiszen az autómegosztók és a taxiszolgáltatók legnagyobb kiadásai a sofőrök fizetése. 

Forrás: ReadWrite