Holografikus vezetéstámogatás az utakon

Holografikus vezetéstámogatás az utakon

Holografikus vezetéstámogatás az utakon

autó

2 perc

Az Envisics startupot Jamieson Christmas alapította három évvel ezelőtt, hogy holografikus technológiájával „forradalmasítsa” az autós felhasználói élményt. Az Egyesült Királyságban működő technológiai startup nemrég együttműködési szerződést kötött a Panasonic Automotive Systems-szel a személygépkocsik, teherautók és terepjárók új kijelzős generációjának közös fejlesztéséről és forgalmazásáról.

A partnercég első körös (Tier-1) autóipari beszállító és az észak-amerikai Panasonic Corporation egyik részlege.

A head-up display-ek (HUD) olyan műszerfalba integrált kijelzők, amelyek képeket vetítenek a szélvédőre, hogy segítsék a sofőröket a navigációban. Emellett egyéb figyelmeztetéseket is képesek megjeleníteni. A megállapodás keretében a Panasonic „szem elé vetített” kijelzői az Envisics holografikus technológiát fogják majd használni.

A startup technológiai alapját az alapító-vezérigazgató Jamieson Christmas több mint 15 évvel ezelőtti Cambridge egyetemi PhD-tanulmánya jelenti, amely a fénysebesség elektronikus úton történő befolyásolására épül. Ez a folyamat lehetővé teszi a képek háromdimenziós megjelenését. A vállalat eddig több mint 250 szabadalmat szerzett meg és további 160 tanúsítványa van függőben.

A tömeges gyártást 2023-ra tervezik

A startup kizárólag a holografikus autóipari alkalmazására összpontosít – mondta el a startup vezére, hozzátéve, hogy az első generációs fejlesztést már több mint 150 ezer Jaguar Land Rover járműbe integrálták.

Az új együttműködés célja, hogy ötvözzék a Panasonic optikai tervezés terén szerzett tapasztalatait és a Tier 1-es beszállítói lehetőségeit az Envisics technológiájával. Az új rendszert használó járművek tömeges gyártását 2023-ra tervezik. A fejlesztőcég hosszabb távú tervei között pedig több hasonló kooperáció is szerepel.

A szakember hozzátette: a jövőben nagy felbontású, széles színskálájú és nagy, a valóságot lefedő képek megjelenítésére is alkalmas kijelzők fejlesztése várható. A technológia pedig egyszerre több távolságra is vetíthet majd ki információkat.

Ez kezdetben olyan, viszonylag egyszerű, kiterjesztett valóságon (augmented reality, AR) alapuló alkalmazásokat jelent, mint a navigáció. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a sofőr például így is láthatja, mely sávban kell(ene) éppen tartózkodnia. Az autonóm vezetés esetén pedig rengeteg más lehetőség is rendelkezésre állhat – a különféle szórakoztatóelektronikai megoldásoktól kezdve a videókonferenciák megjelenítéséig.

A speciális kijelzés akár éjjellátó megoldásokhoz is felhasználható. Így a sofőr sötétben is hozzájuthat a megfelelő információkhoz. Ezzel pedig láthatja, hogy milyen irányban halad az út, vagy, hogy milyen nem várt akadályok bukkanhatnak fel menet közben.

Forrás: