Ez a jövő az autóvezetésben! – Fuvarozó nyerte az Arany Pedál-díjat

Ez a jövő az autóvezetésben! – Fuvarozó nyerte az Arany Pedál-díjat

Ez a jövő az autóvezetésben! – Fuvarozó nyerte az Arany Pedál-díjat

autó

4 perc

Véget ért az autós szakmák első hazai közlekedésbiztonsági versenye, az ISDC.

Az A38 Hajón tartott díjkiosztóval hivatalosan is lezárult az I-Cell Safe Drivers’ Competition. A dobogó legfelső fokára a „Fuvarozó” lépett, ezzel ő vihette haza az első alkalommal kiosztott Arany Pedál-díjat. Második helyen a „Futár” végzett, a kezdeményezés egyik sztárjának, Bús Edina autóversenyzőnek pedig nagy hajrával sikerült a harmadik helyet megszereznie.

51770,6
Ennyi kilométert tettek meg a résztvevők a hagyományteremtő céllal elindított verseny hat hete alatt. Az ISDC 2014. november 26-tól 2015. január 7-ig tartott: városban és autópályán, éjjel és nappal, bel- és külföldön egyaránt.

A heti és összesített eredményeket a verseny honlapján és Facebook-oldalán kísérhették figyelemmel az érdeklődők.Az összesített végeredmény – maximálisan 1000 pontszámot lehetett elérni:
1.    Fuvarozó: 10 662,4 km, 950 pont
2.    Futár: 14 965,6 km, 872 pont
3.    Bús Edina autóversenyző: 2 114 km, 834 pont
4.    Szervizes: 3157,7 km, 826 pont
5.    ifj. Tóth János autóversenyző: 2491,8 km, 772 pont
6.    Buszvezető: 10 308,5 km, 751 pont
7.    Értékesítő: 3 118,2 km, 723 pont
8.    Taxis: 4952,4 km, 645 pont

Magabiztos győzelem
Kóti Gyula fuvarozóként végig magabiztosan vezetett és sikerült megőriznie elsőségét, így igazi izgalmakat a dobogó másik két helyének megszerzése jelentett.

Az M2M segíthet az „elalvásos balesetek” megelőzésében is

Gombás „Futár” Dániel, aki a legnagyobb távot, közel 15 000 kilométert tett meg, így értékelte a második helyezését: „a járműbe épített flottakövető fedélzeti egység és kamerás passzív közlekedésbiztonsági eszköz nagyon motivált, hogy igazán biztonságosan és szabályosan vezessek. Természetesen úgy gondolom, hogy tökéletes teljesítményt senki nem tud nyújtani, de az eszköz folyamatosan egyre jobb teljesítményre ösztönzött. Az irányjelzés nélküli sávváltásra figyelmeztető jelzést pedig szívem szerint minden újonnan forgalomba állított autóba kötelezően beszereltetném. Ezzel sok ’autópályán elalvásos’ balesetet is meg lehetne előzni.”

Az ISDC egyik sztárja, Bús Edina kétszeres Lotus Ladies Cup-győztes autóversenyzőhöz méltóan hatalmasat hajrázott, és végül a „Szervizest” megelőzve a harmadik helyen végzett. „Örülök, hogy részt vehettem ebben az egyedülálló kezdeményezésben. Autóversenyzőként főleg a követési távolság betartása okozott gondot, de sikerült hétről hétre egyre jobb teljesítményre sarkallnom magam. A versenyben szerzett tapasztalatok alapján nemcsak biztonságosabban vezetek, de az autóvezetői kultúrám is sokat fejlődött” – összegezte Bús Edina.

A legfontosabb cél a biztonságosabb közlekedés

Kovács Attila, a Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrum instruktora elmondta: „a tanpálya örömmel támogatta az i-Cell úttörő kezdeményezését, hiszen az ISDC a biztonságos közlekedés és a defenzív autóvezetési kultúra népszerűsítését, a közlekedési morál javítását tűzte ki céljául. Mi, vezetéstechnikai instruktorok – akik a pontrendszer, a pontozási és súlyozási algoritmus megalkotásában, az eredmények értékelésében vettünk részt – elsősorban nem versenyként tekintettünk az ISDC-re, számunkra sokkal fontosabb volt a megmérettetés közjót szolgáló üzenete”.

Átadták az első Arany Pedál-díjat

Farkas Károly, az i-Cell operatív igazgatója a díjkiosztón elmondta: „a hagyományteremtő szándékkal elindított ISDC számos újítással mindenképpen folytatódni fog 2015-ben is. A verseny egyik legfontosabb célját viszont már az első évben elérte. A körültekintő, defenzív vezetés fontosságára szerettük volna felhívni a figyelmet, és egyúttal bemutatni, hogy milyen széles körű lehetőségeket rejtenek a flottakövetési feladatokra használt berendezések. Ezek segítségével a jármű tartózkodási helyén túl a sofőr viselkedését, és az általa átélt közlekedési helyzeteket is figyelemmel követhetjük, ami az egyéni használat során, de bármilyen vállalati flotta esetében is kézzelfogható költségmegtakarítással járhat.”

Kiss Csaba, az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság képviseletében a verseny társadalmi szerepéről beszélt:„tavaly közel 600-an vesztették életüket különböző közlekedési balesetekben Magyarországon. Minden olyan kezdeményezést támogatunk, ami a biztonságosabb közlekedésre hívja fel a figyelmet. Bízunk benne, hogy az ISDC hozzájárul majd a közlekedési balesetek számának csökkenéséhez, a rendőrség mindenesetre a folytatásban is garantálni tudja a támogatást”.

„Büszkék vagyunk arra, hogy munkatársunk, Kóti Gyula nyerte el az Arany Pedál-díjat” – mondta Szemerey Lóránd, a Waberer’s Szemerey Logisztika Kft. ügyvezető igazgatója. „Nagyon bíztunk kollégánk jó szereplésében, hiszen több mint egy évtizede dolgozunk együtt és mindig kiváló teljesítményt nyújtott. A munkavégzés feltételeihez a legmodernebb járművekkel és képzéssel járulunk hozzá. A vállalat járművei fel vannak szerelve a biztonságos közlekedést segítő technikai eszközökkel, a sofőrök pedig rendszeres képzéseken vesznek részt és kamionszimulátoron is gyakorolhatnak” – tette hozzá.

Hogyan történt az értékelés?

A versenyben nem kitalált szereplők, hanem valódi hivatásos sofőrök, a legismertebb autós szakmák képviselői vettek részt, méghozzá saját munkaeszközükkel, a mindennapok során vezetett járművükkel.

A beépített flottakövető fedélzeti egység és kamerás passzív közlekedésbiztonsági eszköz a verseny során egyfajta „harmadik szemként” folyamatosan figyelte és elemezte a járművek előtt zajló történéseket és közlekedési helyzeteket.

A rendszer az elülső ütközésveszély, az irányjelzés nélküli sávelhagyás, a követési távolság, a gyalogos, kerékpáros és motorkerékpáros veszélyhelyzet, valamint a sebességkorlátozások túllépésének felismerésére képes.

A hibátlan vezetés az egyes kategóriákon belül és összesítve is 1000 pontot ért, amelyből az események alapján különböző hibapontokat vontak le. Egy esemény 1-10 közötti hibapontot jelentett a súlyossága és a jármű sebessége, illetve sebességtúllépés esetén annak mértéke szerint. Az összes hibapontot súlyozták a megtett távolsággal: hosszabb távon ugyanannyi hiba kevesebb hibapontot eredményezett.

Az értékelésben heti 1000 pontot kaphatott az a versenyző, aki egyetlen ilyen közlekedési konfliktusba sem került. Azt ugyanakkor már a rajtjánál leszögezte a vezetéstechnikai instruktor, hogy maximális pontszámot a legfigyelmesebb és legprofibb vezető is csak zárt úton, tesztkörülmények között érhetne el.