Autóvezetés okosan – Különleges verseny indult a magyar utakon

Autóvezetés okosan – Különleges verseny indult a magyar utakon

Autóvezetés okosan – Különleges verseny indult a magyar utakon

autó

3 perc

Ritkán versenyez egymással közös pályán kamion, autóbusz és személyautó, az pedig egészen egyedi, hogy ez a pálya a közút, a cél pedig a minél nagyobb biztonság.

Elindult az autós szakmák közlekedésbiztonsági versenye. A hat héten át tartó programban a kamionos, a taxis, a buszvezető, az értékesítő és szervizes, valamint a futár szakmák mellett profi versenyzők is szerepelnek: őket Bús Edina kétszeres Lotus Ladies Cup győztes és ifj. Tóth János hétszeres magyar ralibajnok képviseli.

Versenyzőt delegált a Waberer’s, a Vodafone, a Taxi 6X6, a Gepárd Futárszolgálat és a Vértes Volán. Szerdán délelőtt a Hungaroringen, a vezetéstechnikai Tanpályán kezdődött meg hivatalosan az i-Cell Safe Drivers’ Competition (ISDC). A közlekedésbiztonsági versenyt a járműflotta követéssel foglalkozó i-Cell és a Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrum szervezi az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság szakmai támogatásával.

Harmadik szem az utakon

A megmérettetés november 26-ától 2015. január 7-éig tart. A résztvevők mindennapi munkájukat végzik, miközben a járműveikbe szerelt i-Cell flottakövető fedélzeti, kamerával felszerelt egység „harmadik szemként” folyamatosan figyeli és analizálja a vezetést, a forgalmat és a közlekedési helyzeteket.

„A közlekedésbiztonságért indított versenyben az autóversenyzőket és a női járművezetőket is képviselem, úgyhogy kétszeresen motiváltan szeretnék bizonyítani, és remélem, hogy jó helyezést érek el” – nyilatkozta Bús Edina.

A rendszer képes az első ütközésveszély, az irányjelzés nélküli sávelhagyás, a követési távolság, a gyalogos, kerékpáros és motorkerékpáros veszélyhelyzet, valamint a sebességkorlátozások túllépésének a felismerésére. Az értékelésben heti 1000 pontot az kaphat, aki egyetlen ilyen közlekedési konfliktusba sem kerül.

„Versenynek hívjuk, de a cél a biztonságos járművezetésre való figyelemfelhívás. A beépített eszköz elsődleges célja az, hogy a járművezető figyelmét felhívja a kockázatos helyzetekre. A mindennapi közlekedés során elkerülhetetlenül adódnak konfliktushelyzetek, ezért a heti 1000 pontot a legfigyelmesebb és legprofibb vezető is csak zárt úton, tesztkörülmények között érhetné el” – fogalmazott Kovács Attila, a Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrum instruktora, aki kollégájával a résztvevők heti és összesített értékelését végzi.

Farkas Károly, az i-Cell operatív igazgatója a Tanpályán tartott sajtóeseményen elmondta: „Nagyon örülünk, hogy a közúti árufuvarozás, a személyszállítás és a többi, sokat autózó szakma vállalatait sikerült megnyernünk a közlekedésbiztonság ügyének. Külön megtiszteltetés, hogy autóversenyzők is beszálltak a megmérettetésbe. Az i-Cell ügyfelei évente sokmillió kilométert közlekednek, ezért döntöttünk úgy, hogy szemléletformáló programot indítunk a biztonságos járművezetésért.”

A heti és összesített eredményeket a verseny honlapján és Facebook-oldalán lehet nyomon követni.